سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق»:

ائتلاف حشد شعبی در انتخاب نخست وزیر عراق نقش موثری ایفا خواهد کرد

سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق اعلام کرد که ائتلاف حشد شعبی در انتخاب نخست وزیر عراق نقش موثری ایفا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۹۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ - 03December 2017
ائتلاف حشد شعبی در انتخاب نخست وزیر عراق نقش موثری ایفا خواهد کردبه گزارش سایر رسانه های دفاع پرس، نعیم العبودی سخنگوی جنبش «عصائب اهل الحق» اعلام کرد که اغلب گروه های تشکیل دهنده حشد شعبی در چارچوب یک فهرست انتخاباتی واحد و مستقل از سایر ائتلاف ها در انتخابات پارلمانی عراق در می ۲۰۱۸ شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این مطلب افزود: ائتلاف جدید به دنبال تصدی پست نخست وزیری عراق نیست اما در انتخاب نخست وزیر نقش موثری ایفا خواهد کرد.

العبودی در بخش دیگر سخنان خود شایعه تشکیل فهرست انتخاباتی با نام «تحالف المجاهدین» را تکذیب و اعلام کرد: این اسم به این دلیل شایع شده است که برخی گروه های حشد شعبی را به این نام توصیف می کنند. ائتلاف گروه های مختلف در حشد شعبی موضوع تازه ای نیست و از دو ماه قبل گروه هایی همچون عصائب اهل الحق، گردانهای سیدالشهداء، حزب الله عراق، سازمان بدر و جنبش أوفیاء در حال رایزنی برای ائتلاف هستند اما تاکنون نامی برای این ائتلاف انتخاب نکرده اند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر حیدر العبادی نخست وزیر عراق مبنی بر اینکه گروه های سیاسی دارای شاخه نظامی نمی توانند در انتخابات شرکت کنند گفت: ما با این امر موافقیم. گروه های حاضر در حشد شعبی سیاسی و دارای رویکردها و دیدگاه های سیاسی هستند و حتی همچون سازمان بدر و عصائب اهل الحق در پارلمان عراق نماینده دارند. در حال حاضر نیز تصمیم گرفته شده است که همگی تحت فهرست انتخاباتی واحد و مستقل وارد عرصه انتخابات شوند.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها