نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی:

اتحاد بین‌المللی شیعه و سنی تفکر داعشی را از بین می‌برد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: شیعه و سنی با اتحاد و همدلی می‌توانند تفکر داعشی را مثل لشکر تروریست‌های تکفیری از بین ببرند.
کد خبر: ۲۶۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۷ - 03December 2017
اتحاد بین‌المللی شیعه و سنی تفکر داعشی را از بین می‌بردبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی امشب در همایش سفیران وحدت که با حضور استاندار، مسئولین لشکری و کشوری و علمای تشیع و تسنن در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به ولادت پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: وجود مقدس و نازنین حضرت محمد (ص) برایمان بسیار ارزشمند است و چنین مناسبت‌هایی باید قدر دانسته و نهایت استفاده معنوی از آن انجام شود.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی افزود: وحدت نیازمند مبناست که پیامبر اکرم (ص) مهم‌ترین مبنا در این موضوع است و ما باید به این مهم فخر ورزیم و باید عشق و علاقه ایشان و خاندانشان در دل‌های ما روزبه‌روز نهادینه‌تر شود و با همین رویکرد زندگی کنیم و از دنیا برویم و در قیامت با این محبت محشور شویم.

قریشی بیان کرد: مسلمانان باید در میان خود نسبت به یکدیگر بخشنده و منعطف باشند ولی در مقابل دشمنان خود سخت‌گیر باشند چراکه این موضوع سبب افزایش وحدت در بین مسلمانان و مستحکم‌تر شدن نظام و دین اسلام می‌شود.

وی تأکید کرد: همگان باید دست‌به‌دست هم از همدیگر حمایت کنیم چراکه دشمنان در همه حال علیه ما توطئه می‌کنند و اگر فرد یا دولتی این اتحاد را از بین برد و آن را مورد ظلم قرار دهد خطا کرده بنابراین باید بدانند که مسلمانان پیروز نهایی هستند.

امام جمعه ارومیه گفت: وحدت در عصر حاضر بسیار نیاز است و متأسفانه اخباری که از کشت و کشتار در جای‌جای دنیا به گوش می‌رسد علیه مسلمانان است و عقل سلیم حکم می‌کند که مسلمانان ید واحده باشند تا بتوانند در مقابل کارشکنان ایستادگی کنند.

وی یادآور شد: اتحاد یکی از مباحث بسیار مهم است و هر فردی اختلافات مذهبی را وسیله‌ای برای تفرقه قرار دهد نه از شیعیان و نه از اهل تسنن است چراکه به موضوع دین توجهی ندارد.

استاد دانشگاه ارومیه تصریح کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که باید جامعه اسلامی امروز انجام دهد از بین بردن تفکر داعشی است که خوشبختانه پیکر اصلی آنان توسط نیروهای نظامی از بین رفته است ولی از بین بردن تفکر خارج از دست نیروهای نظامی بوده و ملت اسلامی باید در این راستا گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران پسا داعشی حضور داریم و وظیفه علما و اساتید در این میان بسیار سنگین است تا جوانان و تمامی جوامع را از پلید این گروه‌های تکفیری آگاه کنند.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها