سه نکته مهم درباره شلیک موشک یمن به امارات

همانطور که یگان موشکی یمن وعده داده بود، نوع و کیفیت پاسخ موشکی این کشور به دولت‌های متخاصم بهبود یافته است و بعد از شلیک موشک «کروز» معادلات یمن برای ائتلاف سعودی پیچیده‌تر خواهد بود.
کد خبر: ۲۶۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ - 04December 2017
سه نکته مهم درباره شلیک موشک یمن به امارات
به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، یمنی‌ها شلیک موشک «کروز»‌ به ابوظبی امارات را که در جنگ علیه مردم یمن در کنار عربستان است، ترجمه عملی وعده ارتش و کمیته‌های مردمی و همچنین رهبر انصارالله یمن (عبدالملک بدرالدین الحوثی) می‌دانند که دشمنان یمن باید دست از تجاوز بردارند؛ وگرنه با پاسخ راهبردی یمن مواجه می‌شوند.

وبگاه خبری-تحلیلی النجم الثاقب یمن در این خصوص نوشت: هدف گرفتن تأسیسات اتمی براکه با موشک کروز، تحولی منحصر‌به‌فرد در مسیر جنگ و تغییر موازنه‌های قدرت است. امارات جنایات شنیعی در حق مردم یمن به بهانه مبارزه با تروریسم القاعده مرتکب می‌شود و زندان‌هایی مخفی در استان‌های جنوبی کشور مثل مأرب ایجاد کرده و زندانیان را در آن شکنجه می‌کند یا مردم را از نقاطی خاص کوچ اجباری می‌دهد.

النجم الثاقب افزود: شلیک موشک به ابوظبی چند نکته دارد که سه مورد آن به شرح زیر است:‌

یک- شلیک موشک کروز، اجرای وعده سران یمن در خصوص توسعه دامنه پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی-آمریکایی] بود تا جنایات و جنگ ظالمانه خود را متوقف و محاصره مردم یمن را بردارند. این عملیات دو روز بعد از هشدار رهبر انصارالله انجام شد که گفته بود اگر دست از تجاوز بر ندارند، عمق آنان هدف گرفته خواهد شد.

دو- وارد شدن سامانه موشکی جدید به عرصه؛ این موشک از حیث بُرد و دقت در اصابت به هدف، ترجمه عملی وعده یگان موشکی به توسعه و بهبود عملکرد موشک‌های خودش است.

سه- مهم‌ترین نکته، انتخاب هدف موشک است؛ تأسیسات اتمی [در حال ساخت] ابوظبی که هدفی راهبردی است و با دقت انتخاب شد تا با یک تیر چند نشان زده شود و پیامی جدی برای سران ائتلاف متجاوز به یمن داشته باشد و نشان دهد که بانک اهداف نیروهای یمنی کامل است و تجربه لازم را برای کسب چنین اهدافی دارد و مهم‌تر اینکه سقف پاسخ یمنی‌ها بالاست و حتی در مقابل جنایاتی که انجام می‌شود، سقف نخواهد داشت.

النجم الثاقب اشاره کرد که «امروز ارتش و کمیته‌های مردمی، پیامی روشن و مهم با موشک کروز به هدف ابوظبی برای دولت امارات که در جنگ علیه یمن کاملا دخیل است و برای همه کشورهای متجاوز به همراه دارد تا همه‌شان بدانند که مناطق حیاتی‌شان در تیررس موشکی یمن است».

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن روز یکشنبه سوم دسامبر (12 آذرماه 96) تأسیسات اتمی در حال ساخت امارات عربی متحده در ابوظبی را هدف یک فروند موشک کروز قرار داد.

یک منبع نظامی به شبکه خبری المسیره یمن گفت که این موشک در آگوست (2017) با موفقیت آزمایش شده بود و اکنون با دقت به هدف خود در امارات اصابت کرد.

امارات نیز ساعتی بعد اساسا «شلیک موشک حوثی‌ها» را تکذیب کرد و آن را ادعای یمنی‌ها دانست؛ اما محمد البخیتی از اعضای شورای سیاسی انصارالله ضمن اعلام اینکه شلیک موشک به امارات در راستای دفاع از خود بوده است، گفت، ابوظبی به خاطر خجالت از این موضوع، منکر اصل آن می‌شود.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها