علی عبدالله صالح کشته شد؟

برخی منابع خبری یمنی گزارش‌های ضد و نقیضی درباره سرنوشت علی عبدالله صالح منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ - 04December 2017
علی عبدالله صالح کشته شدبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، منابع خبری گزارش دادند که علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین یمن که به همراه «عارف زوکا» معاون خود و «یاسر العواضی» دبیرکل حزب کنگره یمن به دنبال فرار از شهر صنعا به سمت مأرب بود، کشته شده است. 
 
اسامه ساری از روزنامه‌نگاران یمنی می‌گوید که علی عبدالله صالح به هنگام فرار از صنعاء‌ به سوی استان مأرب، در نقطه امنیتی خولان الطیال کشته شده است.

به گفته این روزنامه‌نگار یمنی، وی با علی محسن الاحمر (از نظامیان وابسته به دولت مستعفی و عربستان) قرار قبلی برای فراری دادن او به استان مأرب داشته تا از آنجا به امارات منتقل شود. 
 
شبکه «الحدث» نیز به نقل از یک مقام حزب «المؤتمر» (حزب صالح) ادعا کرد که صالح حالش خوب است و او اکنون در حال هدایت نبرد [و درگیری با ارتش یمن در صنعا] است.
 
این مقام حزبی که نامش فاش نشد، همچنین گفته است که صالح در انفجار امروز که در منزلش روی داده آسیبی ندیده است.
 
سلیم المغلس از رهبران جنبش انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه العالم کشته شدن علی عبدالله صالح را تأیید کرد.
 
خبرگزاری رویترز نیز گزارش داده است که هنوز سرنوشت علی عبدالله صالح پس از این حمله مشخص نیست و درباره سرنوشت و مکان حضور وی ابهاماتی وجود دارد. 
 
وزارت کشور یمن نیز اعلام کرد که تا دقایقی دیگر درباره سرنوشت علی عبدالله صالح بیانیه خواهد داد. 
 
طی روزهای اخیر علی عبدالله صالح بارها برخلاف پیمان خود با جنبش انصارالله، علیه آن اظهارنظر کرد.
 
نیروهای وی نیز طی روزهای گذشته تحرکاتی برای سیطره بر صنعا انجام دادند که با هوشیاری ارتش و کمیته‌های مردمی، این اقدامات ناکام ماند.
 
انتهای پیام/ 421
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار