سرلشکر جعفری عنوان کرد؛

انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی توسط سپاه/ توطئه سعودی‌ها در یمن خنثی شد

فرمانده کل سپاه از انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی خبر داد و گفت: این فعالیت‌ها در راستای برقراری «امنیت پایدار» انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲ - 05December 2017
انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی توسط سپاه
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه 4 هزار و 150 فعالیت محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: سال گذشته 3 هزار پروژه محرومیت‌زدایی افتتاح شد و امسال بیش از 4 هزار پروژه را افتتاح می‌کنیم.
 
وی افزود: به دلیل اهمیت موضوع «امنیت»، تمرکز انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم مرزی کشورمان است.
 
سرلشکر جعفری بیان کرد: نظام سلطه هر ملتی که با او هماهنگ نباشد را با برنامه‌ریزی‌ در میان آنان ناامنی ایجاد می‌کند. این ناامنی را در برخی جاها با ترور انجام می‌دهند و در برخی جاها همچون ایران، ناامنی را در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی مردم به وجود می‌آورند. دشمنان سال‌هاست که به دنبال اجرای این طرح در برابر ملت ایران هستند.
 
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور منجر به ایجاد ناامنی می‌شود و هر کجا که فقر باشد، پیامدهای ناگوار و خطرناکی را همچون ناامنی به دنبال خواهد داشت؛ لذا سپاه با انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی به دنبال برقراری امنیت پایدار به خصوص در مناطق مرزی است.
 
وی در ادامه تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هماهنگی با اقوام نمی‌تواند، زمینه‌ساز برقراری امنیت در کشور شود و در این رابطه لازم است دولت نیز در عرصه محرومیت‌زدایی به صورت گسترده‌تری حضور یابد.
 
سرلشکر جعفری گفت: هدف سپاه از انجام فعالیت‌های محرومیت‌زدایی، انجام کار اقتصادی نیست؛ در صورتی که اینگونه اقدامات برای سپاه هزینه‌بر نیز می‌باشد؛ چرا که سپاه سه چهار برابر بودجه‌ای که دولت برای این کار اختصاص می‌دهد، خود هزینه می‌کند، اما دشمنان تلاش دارند این اقدامات سپاه را فعالیت اقتصادی قلمداد کنند و چهره منفی به این خدمات بدهند.
 
فرمانده کل سپاه عنوان کرد: نگاه ما به «امنیت» و «دفاع» این است که پس از خنثی‌سازی ناامنی‌ها، به رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بپردازیم و این امر تاکنون صورت گرفته است.
 
وی با بیان اینکه هر سال حدود 4 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط نیروی زمینی سپاه انجام می‌شود، گفت: در کنار این فعالیت‌ها، قرارگاه‌های پیشرفت و آبادانی سپاه، نیروی دریایی سپاه و قرارگاه سازندگی و سایر رده‌ها نیز اقداماتی را انجام می‌دهند. آنچه در کنار مجاهدت‌های سپاه در عرصه‌ها و اقدامات دفاعی - امنیتی ارزش دارد، همین اقدامات محرومیت‌زدایی است؛ البته فرمانده معظم کل قوا از نیروهای مسلح انتظار دارند در این حوزه‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند.
 
سردار جعفری ادامه داد: بر این اساس امیدواریم انتظارات رهبری را در خصوص محرومیت‌زدایی محقق سازیم و هرسال که جلوتر می‌رویم شاهد عمیق‌تر شدن این گونه اقدامات باشیم و امید است سال آینده شاهد افتتاح 7 هزار پروژه محرومیت‌زدایی باشیم.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: امروز علی‌رغم همه برنامه‌ریزی‌هایی که دشمنان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای برای ایجاد ناامنی در کشورمان انجام می‌دهند، از امنیتی بی‌نظیر در کشورمان برخورداریم.
 
وی اضافه کرد: جای تاسف است که اکنون یک کشور مسلمان‌نشین منطقه یعنی رژیم سعودی خود را با دیگر کشورهای مسلمان منطقه مانند ایران، عراق، سوریه، یمن و لبنان درگیر کرده است؛ به نحوی که آن‌ها با بزرگ‌ترین دشمن مسلمانان یعنی رژیم صهیونیستی هماهنگ شده و همکاری‌های مختلفی را انجام می‌دهند.
 
سرلشکر جعفری تصریح کرد: آزادی و زیر بار ظلم و پذیرش خواسته‌های استکبار جهانی نرفتن، انتظار ملت‌های منطقه است. در واقع جرم مردم عراق، سوریه، یمن و بحرین این است که نمی‌خواهند زیر بار ظلم و پذیرش خواسته‌های استکبار جهانی بروند. مردم این کشورها اکنون از ایران و مقابله مردم کشورمان با زورگویی‌های غرب نتیجه گرفته‌اند، به همین دلیل آل سعود خائن توطئه‌هایی را در منطقه به نمایندگی از آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد به نحوی که نقش تعیین کننده‌ای در ایجاد ناامنی در کشورها دارد.
 
وی در خصوص اتفاقات اخیر در یمن نیز اظهار داشت: آل سعود در یمن اقدام به کودتایی علیه مبارزین یمنی کرد اما این توطئه در نطفه خنثی شد.
 
فرمانده کل سپاه افزود: امروز توطئه‌های دشمنان در منطقه در نطفه خفه می‌شود؛ مانند اقدامی که در اقلیم کردستان عراق صورت گرفت تا سرزمینی برای مرکزیت فعالیت‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا ایجاد شود که آن هم در نطفه خنثی شد. البته فتنه در عراق و سوریه مقداری به طول کشید اما اکنون شاهد موفقیت جبهه مقاومت و پایان سیطره داعش هستیم.
 
سرلشکر جعفری در پایان گفت: «امنیت» مهمترین شرط پیشرفت و رشد مادی و معنوی یک جامعه است.
 
انتهای پیام/ 231
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار