گزارش دفاع پرس؛

ویژگی‌های جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی چیست؟ +تصاویر

ناو موشک انداز ایرانی «سپر» که صبح امروز به ناوگان نداجا ملحق شد، دارای قابلیت درگیری همزمان با 4 شناور سطحی دشمن است.
کد خبر: ۲۶۹۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱ - 05December 2017
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ناو موشک‌انداز «سپر» از کلاس سینا است که صبح امروز (سه‌شنبه 14 آذر) و با حضور وزیر دفاع و فرمانده نیروی دریایی ارتش در دریای خزر به ناوگان نداجا ملحق شد. این ناو جهشی نسبت به کلاس‌های قدیمی ناوهای موشک‌انداز است چرا که به موفقیت‌های بسیاری دست یافته که در قالب ویژگی‌های این ناو موشک‌انداز ارائه شده است.

این ناو دارای سرعت بالاست و قابلیت کشف، شناسایی و درگیری اهداف سطحی و اثرسطحی دشمن را دارد و می‌تواند چهل هدف سطحی و اثرسطحی را در مانیتور خود داشته باشد. همچنین می‌تواند همزمان با چهار شناور سطحی درگیر و آنان را مورد هدف و اصابت قرار بدهد. همچنین این ناو دارای سامانه مخابراتی امن و یکپارچه است. فایر کنترل این سامانه نیز کاملاً ایرانی می‌باشد و قابلیت مقابله با جنگ‌های الکترونیکی را دارد. همچنین دارای موشک سطح به سطح و توپ ایرانی با آهنگ نواخت بالاست.

ویژگی‌های جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی چیست؟ 

این ناو موشک‌انداز با قابلیت‌ها و فناوری‌های به روز و تماماً ایرانی بر اساس نیاز منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

در این پروژه بیش از 65 سامانه مکانیکی، تاسیساتی، تحرک و رانش، برق و الکترونیک، ناوبری، مخابرات، جنگال، هدایت آتش و سلاح با صرف یک میلیون و چهارصد هزار نفر ساعت کار و انجام بیش از 10 هزار فعالیت اجرایی و بهره‌گیری از شبکه توانمند داخلی متشکل از 400 مرکز صنعتی، پژوهشی، دانشگاهی با همکاری سازمان‌ها و صنایع عظیم وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده است.
 
ویژگی‌های جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی چیست؟

در سال جاری آزمایش‌های کنار اسکله (HAT) و در دریا (SAT) با موفقیت به پایان رسیده است. و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته شده، تعداد 95 عنوان آزمایش، بالغ بر هزار آیتم کنترلی برای سامانه‌های مختلف این ناو انجام و همچنین 77 دوره آموزشی بالغ بر 15 هزار نفر ساعت آموزش تئوری و عملی در تخصص‌های مربوطه در 3 سطح سازمانی، میانی و کارخانه‌ای برای کارکنان این ناو برگزار شده است.

ویژگی‌های جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی چیست؟ 

از ویژگی‌های بارز این ناو در مقایسه با سایر شناورهای هم‌کلاس که در مناطق شمال و جنوب کشور در حال انجام ماموریت می‌باشند، می‌توان به بهینه‌سازی و بومی‌سازی بیش از 80 درصد تجهیزات و ماشین آلات اصلی اشاره کرد.

از مهمترین دستاوردهای اجرای این پروژه هم می‌توان به افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی ناوگان شمال کشور، ورود به عرصه طراحی، ساخت و علی الخصوص بهینه‌سازی انواع ناوهای موشک‌انداز، تکمیل زنجیره آموزشی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت طی دوره‌های کارورزی دانشجویان و درجه‌داران در دانشگاه و مراکز آموزش‌های تخصصی دریایی در دریای خزر اشاره کرد.

ویژگی‌های جدیدترین ناو موشک‌انداز ایرانی چیست؟ 
 
این ناو موشک‌انداز که در صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی ساخته شده است، 47 متر طول و 3 متر و 90 سانتی متر ارتفاع دارد. حداکثر سرعت آن نیز 35 گره دریایی است. این ناو مجهز به سامانه موشکی سطح به سطح و توپ‌های 76 و 40 میلی‌متری و رادار کنترل آتش با قابلیت ردیابی جنگنده‌ها و موشک‌های کروز می‌باشد.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار