محمود صلاحی:

سرانه مطالعه در کشور پایین نیست

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همه آمارهایی که درباره سرانه مطالعه در کشور داده می‌شود، اشتباه است و اگر آمارها به درستی بررسی شود خواهیم دید که سرانه مطالعه در کشور پایین نیست.
کد خبر: ۲۶۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ - 05December 2017
سرانه مطالعه در کشور پایین نیستبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، هشتمین جشن «کتاب یار»، ویژه تجلیل از کتابداران معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، صبح امروز (سه‌شنبه ۱۴ آذر) در فرهنگسرای اندیشه با حضور «محمود صلاحی» ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «حجه‌الاسلام ناصری‌پور» معاون فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

صلاحی ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم اظهار داشت: ما سرانه مطالعه بالایی در کشور داریم. همچنین ریشه کهنی در حوزه نویسندگی داریم و این نشان از عظمت تمدنی ایران دارد. نباید در صدا و سیمایمان بر این نکته تاکید کنیم که مردم ما اهل مطالعه پایین هستند. متاسفانه این نوع تبلیغات باعث می‌شود اثر منفی داشته باشد. این آمارها باید دقیق باشد. ممکن است سرانه مطالعه ما مطلوب نباشد اما کم نیست و برای رسیدن به حد مطلوب تلاش کنیم. در حال حاضر حودود ۷۰ هزار جلد کتاب منتشر می‌شود. ما باید نسل جوان را امیدوار کنیم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه گفت: تجربه ثابت کرده است. هر کشوری پشرفت کرد، به خاطر کتاب خوانی و تولید علم بوده است. ما نباید زمان را از دست بدهیم. خوش‌بختانه کتاب به اندازه در دسترس قرار دارد. یکی از اسراف‌های که می‌بینیم تولید و چاپ سررسید است، متاسفانه اغلب آنها نیز بلااستفاده می‌ماند. یک اقدام فرهنگی این است که سازمان‌ها و ارگان‌ها به چاپ و انتشار کتاب اقدام کنند.

وی در ادامه بیان داشت: منسجم‌ترین شبکه کتابدارن که تحصیلات مرتبط دارند. سازمان فرهنگی شهرداری است. کتاب‌خانه‌های شهرداری بیشترین انعطاف را با جامعه کتاب‌خوان دارند، اما کتابداران ما مشکل اساسی دارند و اینکه به دلیل شرایط خاصی که دارند باید به لحاظ معیشتی و رتبه شغلی رشد داشته باشند.  ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا این دغدغه کتاب‌داران را حل کنیم.

انتهای پیام/ 161
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار