عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن:

پایتخت کشورهای متحد تجاوزگران در تیررس یگان موشکی یمن قرار دارد

«ضیف الله الشامی» تاکید کرد که سعودی‌ها و امارات برای ایجاد شکاف در صفوف داخلی یمن توافق کرده‌اند تا بدین صورت شکست‌های میدانی خود طی سال‌های اخیر را جبران کنند.
کد خبر: ۲۶۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ - 05December 2017
پایتخت کشورهای متحد تجاوزگران در تیررس یگان موشکی یمن قرار دارد
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، طی روزهای اخیر درگیری های داخلی در صنعا پایتخت یمن میان نیروهای انصارالله و کنگره ملی رخ داد و علی عبدالله صالح اقداماتی را علیه انصارالله صورت داد. همزمان یگان موشکی یمن نیز در پاسخ به سه سال حملات شبانه روزی جنگنده های سعودی به این کشور، امارات را هدف حمله موشکی خود قرار داد.

در همین زمینه گفت‌وگوی «ضیف الله الشامی» عضو دفتر سیاسی انصارالله را در ادامه می‌خوانید.

علت گرایش علی عبدالله صالح به سمت سعودی‌ها و پشت کردن به انصارالله یمن چه بود؟

این اقدام علی عبدالله صالح به هیچ وجه ناگهانی نبود و ما انتظار آن را داشتیم اما منتظر زمان وقوعش بودیم. وی از ابتدای تجاوز، با این حملات ارتباط داشت. کشورهای ائتلاف، علی عبدالله صالح را به عنوان آخرین برگه خود نگه داشته بودند تا به وسیله او، علیه جبهه داخلی یمن اقداماتی انجام دهند و اختلال در آن ایجاد کنند اما دستگاه های امنیتی و ارتش و کمیته های مردمی نسبت به این خطر هوشیار بودند و علی عبدالله صالح و عناصرش، تحت نظارت ما قرار داشتند.

نقش سعودی‌ها و امارات را در اختلافات داخلی یمن چگونه ارزیابی می‌کنید؟ آیا سعودی‌ها و امارات با صالح معامله کرده‌اند؟

سعودی ها و امارات برای ایجاد شکاف در صفوف داخلی یمن توافق کرده اند تا بدین صورت شکست های میدانی خود طی سال های اخیر را جبران کنند. صالح آخرین برگه ای بود که ائتلاف متجاوزان بر روی آن حساب کرده بود اما به لطف خدا از بین رفت. از ۳ سال قبل تاکنون تسلیحات و ذخایر نظامی از طریق عناصر موجود در استان های جنوبی به گروه های عبدالله صالح داده می شد و این عناصر توسط دستگاه های ناظر و امنیتی رصد می شدند. اظهارات اخیر علی عبدالله صالح، نشان داد که موضع وی از نقشه قبلی نشأت می گیرد؛ طبق آن نقشه، وی باید در ۲۴ آگوست این موضوع را اعلام می کرد اما شکست خورد و در نوبت دوم آن را اعلام کرد که به معنای پایان حیات سیاسی او است.

برخی اخبار از تسلط حوثی‌ها بر صنعا حکایت دارد. در این خصوص توضیح دهید.

این اخبار کاملا درست است. برخی از پادگان ها وجود دارند که از ۲۱ سپتامبر تاکنون وارد آن نشده ایم و در کنترل عناصر علی عبدالله صالح قرار دارند. عناصر صالح از حفاظت از این پادگان ها سخن گفتند و این پادگان ها وابسته به وزارت دفاع است. روز شنبه در زمانی که عناصر صالح در این پادگان ها حضور داشته و در حال آموزش برخی عناصر بودند که مستقیما به متجاوزان خدمت می کنند، به صورت کامل بر آن پادگان ها مسلط شدیم و سلاح ها را در اختیار گرفتیم. فروپاشی های زیادی صورت گرفته است ولی افراد شرافتمند زیادی از رهبران کنگره مردمی یمن وارد این توطئه نشدند. زیرا می دانستند که از سوی علی عبدالله صالح مورد فریب قرار گرفته اند؛ صالح ادعای مقابله با تجاوز را دارد اما اخیرا مشخص شد که ابزار متجاوزان است و تجاوزگران هر زمان که بخواهند، وی را حرکت می دهند و همچنین مجبور به سخن گفتن و سکوت می کنند.

پیام شلیک موشک کروز به تاسیسات هسته ای امارات چه بود؟

شلیک موشک در راستای واکنش قانونی صورت گرفت. پیشتر عبدالملک الحوثی هشدار داده بود که پایتخت های ائتلاف متجاوز در تیررس یگان موشکی یمن است و شلیک موشک ها نیز خیلی دور نیست. در آگوست گذشته ما تجربه هدف قرار دادن ابوظبی پایتخت امارات را داشتیم و این تجربه روز به روز تقویت شد تا اینکه رآکتور ابوظبی با دقت هدف قرار گرفت. این اقدام یک پیام را به پایتخت های کشورهای متجاوز دارد مبنی بر اینکه حوثی ها که پیشتر یک مرتبه ریاض و دو مرتبه ابوظبی در امارات را هدف قرار داده اند، می توانند پایتخت هرکشور دیگری که در ائتلاف متجاوزان قرار دارد و اقدام به جنگ و اشغال یمن می کند، هدف قرار دهند. همچنین با این اقدام یک پاسخ مستقیم نیز به امارات به عنوان اصلی ترین حامی شبه نظامیان عبدالله صالح دادیم. زیرا صالح به دلیل اینکه اموال و اولادش در امارات هستند، با این کشور ارتباط محکمی دارد. میان صالح و امارات هماهنگی کاملی وجود دارد که در نهایت رسوا شدند و حقیقت آنها آشکار گردید.

چه پیامدی را برای شلیک این موشک به رآکتور هسته ای امارات انتظار دارید؟

زمانی که اقدام به کاری می کنی باید درباره عاقبتش نیز تدبیر کنی. اقدامات حوثی ها نیز بر این اساس صورت می گیرد. هر عملیاتی که انجام می دهیم، معادلات را محاسبه می کنیم و می دانیم که این اقدام نیز با واکنش هایی روبرو خواهد شد که جدید نیست. نمی توانند اقدام جدیدی انجام دهند و هر کاری که می توانستند، انجام داده اند. طی سه سال گذشته هر نوع تسلیحات و قدرتی که داشتند، تجربه کردند. اماراتی ها مدعی هستند که پیروزی هایی کسب می کنند اما امروز می بینیم که قدرت موشکی به آنها و پایتخت هایشان می رسد و امارات و سعودی ها و هم پیمانانشان را از سلطه گری نهی می کند به ویژه پس از سقوط آخرین برگشان یعنی عبدالله صالح. انصارالله می داند که چه زمانی و چه مکانی را هدف قرار دهد و مناطق حساس و راهبردی را برای هدف قرار دادن می شناسد.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار