مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

گفت‌وگو و مناظره در اسلام، اولویت هر محور و مؤلفه‌ای است

«سیدناصر اسحاقی» گفت: گفت‌وگو و مناظره در اسلام، اولویت هر محور و مؤلفه‌ای است و تا مناظره در دین اسلام باشد، هیچ‌گاه شاهد مناقشه نخواهیم بود.
کد خبر: ۲۶۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰ - 05December 2017

گفت‌وگو و مناظره در اسلام، اولویت هر محور و مؤلفه‌ای استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، مراسم اختتامیه سومین همایش بین‌المللی «مناظرات رضوی» امروز (سه‌شنبه) به میزبانی استان اردبیل، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، قائم مقام بنیاد امام رضا (ع) و مسئولان استانی و میهمانان و پژوهشگرانی از کشورها و استان‌های مختلف برگزار شد.

در این همایش، «سیدناصر اسحاقی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به آثار ارائه شده در سومین همایش بین‌المللی رضوی اظهار داشت: ما در سومین همایش مناظرات رضوی، پذیرای 380 پژوهشگر از کشورها و استان‌های مختلف بودیم که این تعداد از پژوهشگران تعداد 215 مقاله به دبیرخانه همایش ارائه کرده‌اند.

وی افزود: نسبت به سال‌های گذشته، شاهد ژرف و توسعه افقی و عمقی در مقالات ارائه شده هستیم.

اسحاقی تصریح کرد: این همایش، سومین همایش برگزار شده به میزبانی استان اردبیل است که به درایت و صلاح‌دید نماینده ولی فقیه در استان، محور و موضوع آن مناظره و گفت‌وگو انتخاب شده است که امسال به صورت بین‌المللی در منطقه برگزار شده است.

اسحاقی با بیان اینکه دین اسلام دین گفت‌وگو و قرآن نیز کتاب گفت‌وگو است، بیان داشت: گفت‌وگو و مناظره در اسلام، اولویت هر محور و مؤلفه‌ای است و تا مناظره در دین اسلام باشد، هیچ‌گاه شاهد مناقشه نخواهیم بود.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از خانواده شهیدان مدافع حرم «‌علی سیفی علی بلاغی» و «علی آقایی» و صاحبان مقالات برگزیده جشنواره تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها