حجت‌الاسلام مصلحی:

ظرفیت‌های مردمی را ضامن اجرای امور خود کنید

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: معتقدم که اگر مردم را برای اجرای طرح باشگاه دختران جوان پای کار بیاورید و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنید، امور، ضمانت اجرایی پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۲۶۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵ - 05December 2017

ظرفیت‌های مردمی را ضامن اجرای امور خود کنیدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجت الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به جنگ تحمیلی، اظهار داشت: در دوره‌ای از دوران دفاع مقدس مشکل کمبود نیروی انسانی داشتیم. در جلسه‌ای پیشنهاد شد که به ظرفیت هیات خانگی خانم‌ها توجه کنید و در این مراسم‌ها از خانم‌ها تقاضا کنید که فرزندان خود را به جبهه بفرستند. 20 روز بعد از اجرای این پیشنهاد، مشکل نیروی انسانی حل شد. خانم‌ها نقش اساسی در اجرای امور مختلف دارند که گاهی نسبت به این ظرفیت‌ها بی توجه می‌شویم.

وی افزود: طبق آمار سازمان بودجه و برنامه 13 تا 16 درصد بودجه کل کشور در دوران دفاع مقدس به جنگ اختصاص می‌یافت در حالی که عراق 90 درصد از بودجه کل کشور خود را صرف تجهیزات نظامی می‌کرد. امام (ره) برای پیروزی در نبرد نابرابر از طریق مساجد، مردم را به میدان جنگ آورد. همچنین در آن دوران از ظرفیت بانوان در جنگ بسیار استفاده شد.

حجت الاسلام مصلحی خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات ما در بیان وقایع دوران دفاع مقدس این است که تنها موارد مثبت جنگ را بیان می کنیم. رهبر معظم انقلاب نیز در بیانات خود اشاره فرمودند که عدم موفقیت‌های جنگ را بازگو کنید تا نسل جوان گمان نکند که ما تنها از موفقیت‌هایمان می‌گوییم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس تصریح کرد: جوان امروز وقتی نکات جدیدی از دوران دفاع مقدس در فضای مجازی می‌خواند، جذب می‌شود. بیان علل عدم موفقیت ما در عملیات‌ها و کارها، کلید حل مشکلات ما در امروز است.

وی تشریح کرد: معتقدم که اگر مردم را برای اجرای طرح باشگاه دختران جوان پای کار بیاورید و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده کنید، امور ضمانت اجرایی پیدا خواهند کرد.

حجت الاسلام مصلحی با بیان این که در اجرای کارها طبق آموزه‌های دینی باید به مسائل سلبی و ایجابی توجه کرد، گفت: در اجرای طرح باشگاه دختران جوان به مسائل سلبی توجه نشده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در پایان سخنان خود به بیان پیشنهادات و انتقادات خود از طرح باشگاه دختران جوان پرداخت.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار