رزمایش بهداشت و درمان ارتش-5/ امیر رجبی خبر داد؛

پوشش درمانی 19 هزار نفر در رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش

فرمانده بهداشت و درمان ارتش از پوشش درمانی 19 هزار نفر در رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش که در منطقه جنوب‌شرق و شرق کشور در حال برگزاری است، خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸ - 05December 2017
پوشش درمانی 19 هزار نفر در رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش
به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تاکنون حدود 19 هزار نفر تحت پوشش درمانی ارتش قرار گرفته‌اند، افزود: با تلاش پزشکان حاضر در این رزمایش بزرگ مردم‌یاری 15 هزار ویزیت رایگان در استان سیستان و بلوچستان و  4 هزار ویزیت رایگان در استان خراسان جنوبی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در حوزه‌های پزشکی عمومی، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، ارتوپدی، جراحی عمومی، بیماری‌های عفونی، سونوگرافی، بیماری‌های قلب و عروق و مشاوره‌های روانشناسی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این رزمایش است.

فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش اضافه کرد: همچنین در 2 روز گذشته استقبال بی‌نظیری از سوی مردم مناطق محروم و کم‌تر برخوردار دو استان یادشده برای دریافت خدمات دندانپزشکی، اورژانس، آزمایشگاه، اطفال، رادیولوژی، چشم پزشکی و بینایی سنجی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: همچنین انجام انواع تزریقات، کنترل فشار خون، آزمایش میزان قند خون، گرفتن نوار قلب و توزیع رایگان دارو و بسته‌های بهداشتی ویژه بانوان و کودکان از دیگر اقدامات انجام شده در دو روز نخست برگزاری رزمایش بزرگ مردم‌یاری و امدادرسانی محمدرسول الله (ص) ارتش در دو استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بوده است.

گفتنی است؛ رزمایش بزرگ مردم‌یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش با پیام مهرورزی از روز دوشنبه 13 آذر ماه آغاز و تا روز جمعه 17 آذر در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی ادامه خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش بزرگ مردم‌یاری و امدادرسانی ارتش ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم محروم و کمتر برخوردار مناطق شرق و جنوب شرق کشور به مناسبت هفته وحدت است.

در این طرح مردم‌یاری و امدادرسانی پزشکان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه ایرانشهر (بخش بمپور و روستاهای همجوار) و شهرستان خاش (بخش ده‌رئیس و روستاهای همجوار) که در مجموع 160 هزار نفر هستند به بیماران و مراجعه کنندگان به سامانه بیمارستانی خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند.

همچنین با برنامه ریزی‌های انجام شده پزشکان نیروی هوایی ارتش نیز در شهرستان کنارک (منطقه کهیر) با پوشش جمعیتی 15 هزار نفر به ارائه خدمات متنوع بهداشتی و درمانی می‌پردازند.

در اجرا و برگزاری این رزمایش بزرگ مردم یاری و امدادرسانی پزشکان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش نیز ویزیت رایگان مردم محروم و کمتر برخوردار را در استان خراسان جنوبی (بیرجند و منطقه سربیشه در سه بخش درح، مرکزی و مود) با پوشش جمعیتی 20 هزار نفر آغاز کردند.

پزشکان نیروی دریایی ارتش نیز در منطقه پسابندر و سواحل مکران با پوشش جمعیتی 25 هزار نفر در حال انجام ویزیت رایگان مردم محروم و کمتر برخوردار این مناطق هستند.
 
پزشکان عمومی، متخصصان طب اورژانس، مغز و اعصاب، قلب و عروق، زنان و زایمان، ارتوپدی، چشم، گوش و حلق و بینی، پوست، دندانپزشک، متخصص عفونی و جراحان عمومی و تخصصی در اجرا و برگزاری طرح مردم‌یاری و امدادرسانی محمد رسول الله (ص) ارتش در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی حضور دارند.

در این رزمایش بزرگ از سامانه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله اتاق‌های عمل سیار، سونوگرافی، رادیولوژی، آزمایشگاه، دندانپزشکی پورتابل و قابل حمل، اکو، امکانات مرتبط با بیماری‌های زنان و نظایر آن برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به مراجعه کنندگان به گروه‌های پزشکی استفاده می‌شود.
 
انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار