مرضیه وحید دستجردی:

جوانان در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی هستند

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست شورای راهبردی سازمان مشارکت زنان در دفاع مقدس، با بیان این که جوانان در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی هستند، گفت: باید برای قشر دیگر جوانان که جدای از گروه های متعهد و مقید هستند، فکر کنیم و ببینیم چه کنیم تا موضوعات فرهنگی و دینی برایشان جذاب باشد.
کد خبر: ۲۶۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵ - 05December 2017

جوانان در معرض آسیب‌های جدی اجتماعی هستندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «مرضیه وحیددستجردی» سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست شورای راهبردی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با بیان این نکته که جوانان امروز به شدت در معرض آسیب های اجتماعی هستند، اظهار داشت: برای جذب و پا بر جا ماندن دختران جوانی که در فعالیت‌هایی همچون راهیان نور شرکت می‌کنند لازم است در اینگونه برنامه‌ها سهیم باشند تا با نگاه مقابله با معضلات اجتماعی و مشاوره دادن، وارد فضای اجتماعی شوند.

وی افزود: از سازمان‌های غیر دولتی و زنانی که ممکن است خیلی هم شناخته شده نباشند در امور تصمیم گیری و برنامه ریزی استفاده کنیم. همچنین خیرین و کسانی که کار مشاوره ای انجام می دهند را شناسایی کنیم چرا که ممکن است این افراد اثرگذارتر باشند.

دستجردی تصریح کرد: باید برای قشر دیگر جوانان که جدای از گروه های متعهد و مقید هستند، فکر کنیم و ببینیم چه کنیم تا موضوعات فرهنگی و دینی برایشان جذاب باشد. سعی کنیم ارائه خدمات کنیم، اگر چنین چیزی باشد و در فضای مجازی هم تبلیغ شود، می توانیم مشاوره دهیم و بسیاری از دختران جوان را جذب خواهیم کرد.

باشگاه دختران جوان را در سطح بین المللی طراحی کنید

حجت الاسلام والمسلمین «مرادی دولت‌آبادی» مدیرکل فرهنگی جامعه المصطفی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که طرح باشگاه دختران جوان را در سطح بین المللی طراحی کنید.

وی با بیان این‌که جامعه المصطفی در جهت تحقق اهداف باشگاه دختران جوان اعلام همکاری می‌کند، افزود: از 132 کشور بالغ بر پنج هزار نفر فارغ التحصیل داریم. جمعیت جامعه المصطفی (زن و مرد) با خانواده هایشان 300 هزار نفر است که در تمام کشورها شبکه فعالین فرهنگی بین المللی فعال دارند که می توانیم در اختیار شما قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانان را در گروه جامعه هدف خود فراموش نکنید که در غیر این صورت شما در آینده جوانان فراموش شده‌ای را خواهید داشت.

نیازمند گفتمان سازی برای جذب دختران جوان هستیم
 
مینو اصلانی رئیس بسیج زنان نیز در این نشست اظهار داشت: به ساختارسازی بسیاری نیازمندیم و ساختارسازی در جهت معینی می تواند ما را به اهداف انقلاب اسلامی حرکت دهد.

وی با اشاره به ایجاد یک مکان مرکزی برای جذب مخاطب گفت: هرچه قدر گفتمان دقیق تر و قوی تر باشد می تواند این ماندگاری را موثرتر کند.

اصلانی تصریح کرد: جلسات متعدد و بحث های گفتمانی نیاز است. تا خوراک فکری را تهیه کنیم و بعد وارد میدان عمل شویم. در میدان عمل می توانیم جوان را رشد معنوی دهیم. در فضاهای بسته تئوری دغدغه مند شدنشان امکان پذیر نیست.

رئیس بسیج زنان خاطرنشان کرد: موج اول باشگاه باید کادرسازی باشد. در اقصی نقاط کشور ایده های لازم جذب شود. قطعا جذب ما می تواند از طریق این باشگاه باشد. 

انتهای پیام/ 131
نظر شما
پربیننده ها