رزمایش بهداشت و درمان ارتش-6/

اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق روستایی/ پیش‌بینی ویزیت بیش از 50 هزار نفر

در دومین روز از رزمایش مردم‌یاری و امدادرسانی ارتش، کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق روستایی اعزام شدند و پیش‌بینی می‌شود در مدت برگزاری این رزمایش 50 هزار نفر ویزیت شوند.
کد خبر: ۲۶۹۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵ - 05December 2017
اعزام کاروان‌های سیار پزشکی به مناطق روستایی/ پیش‌بینی ویزیت بیش از 50 هزار نفربه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته وحدت با حضور در مناطق محروم استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، امدادی و آموزشی پرداخته است.

ارتش جمهوری اسلامی در شرایطی رزمایش بزرگ بهداشت و درمان محمد رسول الله را با شعار مهرورزی در مناطق محروم شرق و جنوب شرق کشور برگزار کرده است که بیمارستان‌های صحرایی یگان‌هایی از نیروی زمینی و قرارگاه پدافند هوایی همچنان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حضوری موثر دارند.

ارتش در این رزمایش 5 روزه، با استفاده از توان خود در بکارگیری نیروهای چهارگانه هوایی، زمینی، دریایی و پدافند هوایی توانسته در حوزه امدادی، بهداشتی و درمانی و آموزشی در دوردست‌ترین نقاط شرقی کشور به ارائه خدمات پزشکی بپردازد.

استقرار 5 بیمارستان صحرایی متحرک مجهز به تجهیزات آزمایشگاهی، رادیولوژی، دندانپزشکی، اتاق عمل، ارتوپدی، اورولوژی، مغز و اعصاب، قلب و عروق، سونوگرافی، آندوسکوپی و تجهیزات مرتبط با بیماریهای داخلی و عمومی از جمله اقدامات نیروهای چهارگانه ارتش در جهت پوشش امدادی مردم منطقه بوده است به طوری که برخی از مراجعین عنوان کردند تاکنون تجهیزاتی در این سطح جهت ارائه خدمات پزشکی به این مناطق اعزام نشده بود.

به گفته امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا تمامی مراحل درمانی مردم منطقه در این 5 روز کاملاً رایگان می‌باشد.

در این رزمایش مردم مناطق محروم استان خراسان جنوبی و مناطق چابهار، پسابندر، کنارک، سواحل مکران، ایرانشهر، خاش، ده رئیس، کهیر و سربیشه به طور رایگان مورد معاینه و درمان قرار خواهند گرفت، که با توجه به استقبال و نیاز منطقه پیش بینی می‌شود در پایان این رزمایش بیش از 50 هزار نفر تحت پوشش بهداشتی و درمانی قرار گیرند.

همچنین فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم منطقه نسبت به رعایت بهداشت فردی و ارائه امکانات اولیه، تاکنون بیش از 2 هزار بسته فرهنگی و بهداشتی را در میان دانش آموزان و مردم مناطق محروم منطقه تقسیم کرده است.

بخش دیگری از فعالیت‌های صورت گرفته توسط فرماندهی بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا اعزام کاروان‌های سیار به مناطق روستایی صعب العبور جهت ارائه خدمات پرشکی و آموزش‌های بهداشتی است.

بر اساس این گزارش 5 سامانه بیمارستانی سیار که هر کدام بیش از 10 تیم سیار پزشکی را در تخصص‌های مختلف با خود به همراه دارند، از تاریخ 13 الی 17 آذر ماه کار خود را از ساعات اولیه صبح آغاز و تا ساعت 20 شب ادامه می‌دهند.

همچنین اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ارتش با حضور و استقرار در مناطق محروم استان خراسان جنوبی همزمان با برگزاری رزمایش بزرگ محمد رسول الله تاکنون بیش از 4 هزار نفر از مردم منطقه را تحت پوشش بهداشتی، درمانی و آموزشی قرار داده است.

انتهای پیام/ 221
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار