هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس-56/

جدیدترین کتاب‌های «خورشید باران» رونمایی شد

انتشارات «خورشید باران» از چهار عنوان کتاب در هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس مشهد رونمایی کرد.
کد خبر: ۲۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ - 05December 2017
جدیدترین کتاب‌های «خورشید باران» رونمایی شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از کتاب‌های انتشارات «خورشید باران» بعد از ظهر امروز (سه شنبه 14 آذرماه) با حضور سردار «علی ناظری» دبیر اجرایی نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و «علی فریدونی» عکاس پیشکسوت دوران دفاع مقدس در محل سرای اهل قلم هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس مشهد برگزار شد.

«زهرا یزدی‌نژاد» نویسنده ادبیات دفاع مقدس در ابتدای این مراسم با بیان اینکه افتخار دارم در حوزه دفاع مقدس قلم و قدم می‌زنم، اظهار داشت: فعالیت‌ انتشارات خورشید باران از سال 1382 در حوزه شعر، داستان و پژوهش دفاع مقدس شروع شد.

وی گفت: بسیار احساس درد دارم از اینکه نتوانسته‌ام خیلی خوب و کامل حق مطلب را درباره شهدا ادا کنم و بیشتر فعالیت داشته باشم.

این نویسنده با اشاره به کتاب‌هایی که در این مراسم رونمایی شد، عنوان کرد: امروز در حوزه دفاع مقدس، چهار کتاب که در حوزه‌های شعر، پژوهش و داستان است رونمایی می‌شود.

یزدی افزود: «یک روز بعد» کتابی درباره شهید محمود شهبازی است. علت اسم کتاب زمان شهادت شهبازی است که فقط یک روز بعد از آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید. شهبازی یک الگو برای جوانان ما است. این کتاب برگرفته از رفتار و سلوک این شهید است و به راحتی می‌تواند در دسترس جوانان قرار گیرد.

وی ادامه داد: «آنگاه که پیشانی از خاک برداشت» کتابی درباره شهید محسن وزوایی است که با تاکید بر سجده معروف ایشان نوشته شده است که باعث شد در عملیاتی که گردان آن‌ها گم شده بود به مدد حضرت فاطمه زهرا (س)، مسیر خود را پیدا کنند.

این نویسنده ادبیات دفاع مقدس گفت: «وداع در شب مهتابی» قبلاً یک بار به زبان عربی چاپ شده بود و شامل مجموعه داستان‌هایی از دفاع مقدس است. «هر چه بادا باد» نیز مجموعه شعری است که در سال 1386 چاپ شده بود و با اضافه شدن بخش‌هایی دیگر تجدید چاپ شد.

انتهای پیام/ 121
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار