رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس عنوان کرد؛

استقبال بازدیدکنندگان نمایشگاه «فرانکفورت» از کتاب‌های دفاع مقدس/ برای حمایت از اهل قلم نهایت تلاش خود را می‌کنیم

امیر سرتیپ «حمیدرضا گرامی» گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب «فرانکفورت»، غرفه داشتیم که مراجعین به این غرفه، به دنبال کتاب‌های فارسی دفاع مقدس بودند، این مطلب نشان‌گر آن است که فرهنگ دفاع مقدس در آن سوی مرزها نیز شناخته شده و علاقه‌مندان زیادی دارد.
کد خبر: ۲۶۹۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ - 06December 2017
اعتقاد و عشق عوامل موثر در تولید یک اثر فاخر است/ برگزاری انتخاب کتاب سال دفاع مقدس در سال جاری

به گزارش دفاع پرس از مشهد، همزمان با برگزاری هشتمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در مشهد، نشست نویسندگان و شعرای دفاع مقدس مشهد، با حضور امیر سرتیپ «حمیدرضا گرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در سالن جلسات نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد.

امیر سرتیپ گرامی در این نشست، با تبریک سال‌روز ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: کوچک‌ترین حماسه‌ها در دنیا تولیدات ارزشمندی را به همراه داشته است، حال آن‌که ایران اسلامی دفاع مقدس هشت ساله را پشت سر گذاشته است و ما خیلی زودترها درگیر جنگ شدیم و هنوز هم جنگ ادامه دارد.

وی با ارزشمند خواندن فعالیت‌های نویسندگان حوزه دفاع مقدس افزود: ما از نویسندگان می‌خواهیم تا در خصوص دفاع مقدس و حماسه آفرینی‌های مردم کشورمان قلم بزنند و نگذارند که قلم‌شان لابه‌لای صخره‌های ذهن‌شان بماند.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تصریح کرد: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال تولید، توزیع و نشر کیفی دفاع مقدس در رده‌های مختلف سنی به خصوص کودک، نوجوان و جوان هستیم. سیاست ما در سازمان نیز جلوگیری از تحریف و بزرگ‌نمایی است. البته حمایت از داستان‌ها و رمان‌هایی که در قالب خیال‌پردازی زیبا، نگارشی وزین دارند را در دستور کار داریم.

وی گفت: در نمایشگاه بین‌المللی کتاب «فرانکفورت» که معروف‌ترین نمایشگاه کتاب در حوزه تعامل ناشرین برجسته دنیا است، غرفه داشتیم که مراجعین به این غرفه، به دنبال کتاب‌های فارسی دفاع مقدس بودند و این مطلب نشان‌گر آن بود که این فرهنگ در آن سوی مرزها نیز شناخته شده و علاقه‌مندان زیادی دارد.

امیر سرتیپ گرامی مخاطب شناسی، نیازسنجی و اثربخشی را لازمه کار نویسندگی دانست و تأکید کرد: اگر اعتقاد و عشق‌تان واقعی باشد، قلم‌تان زیبا حرکت می‌کند و جملات زیبایی را کنار هم می‌گذارد و یک اثر ادبی فاخر را تولید می‌کند. شما نویسندگان دفاع مقدس باید زحماتی که رزمندگان و ایثارگران در آن دوران متحمل شدند را در قالب کتاب متبلور کنید.

وی ادامه داد: من به عنوان یک مسئول در حوزه دفاع مقدس، دست نیاز به سوی شما دراز می‌کنم. ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم تا از اهل قلم حمایت کنیم. شما را رها نخواهیم کرد البته باید ارتباط دو طرفه باشد. برای موفقیت بیشتر نویسندگان دفاع مقدس به صورت استانی کارگاه‌های آموزشی را نیز برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: از آثار منتشر شده سال‌های 1393 و 1394، 2 هزار و 500 عنوان کتاب که آثار خیلی خوبی در بین آن‌ها دیده می‌شود مورد بررسی و داوری قرار گرفت که نتایج آن در آئین انتخاب کتاب سال دفاع مقدس، که در هفته اول بهمن‌ماه امسال برگزار خواهد شد، اعلام می‌شود.

خاطرنشان می‌شود در ابتدای این نشست، سردار «اکبر نجاتی» مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: خراسان رضوی با 300 هزار رزمنده و ایثارگر و 13 رده و یگان و تقدیم 17 هزار شهید که از این تعداد می‌توان به هشت شهید ملی و 486 شهید فرمانده گردان به بالا اشاره کرد، از غنای خوبی برخوردار است که می‌تواند با بهره جستن از آن‌ها، آثار خوبی را تولید کرد.

همچنین در پایان این جلسه، «حسن امیری» جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص احصاء تاریخ شفاهی و تدوین دانش‌نامه دفاع مقدس استان، به تدوین نقش استان خراسان رضوی در دفاع مقدس پرداخت و نسبت به ورود ادبیات پایداری به حوزه کودک و نوجوان تأکید کرد.

انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار