مَرهم شعر شاعران انقلابی بر دل غم‌دیده خانواده شهید حججی

نخستین جشنواره استانی شعر شهدای خط شکن یادبود شهید هنرمند محمد جعفرزاده با حضور شعرای سرشناس کشور و با ادای احترام به شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۶ - 06December 2017
مَرهم شعر شاعران انقلابی، بر دل غم‌دیده خانواده شهید حججیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره استانی شعر شهدای خط شکن یادبود شهید هنرمند محمد جعفرزاده با حضور سعید بیابانکی شاعر نام‌دار کشورمان در سالن اجتماعات شهید بهشتی دانشگاه آزاد اسلامی فلاورجان برگزار  شد.

سعید بیابانکی با بیان اینکه برخی از شعرها توانسته است در وقایع سخت دل‌هایمان را آرام کند، اظهار داشت: یک مراسم شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران و خانواده شهید محسن حججی زمانی که هنوز پیکر شهید حججی به کشورمان منتقل نشده بود انجام شد که در این  مراسم پدر شهید حججی خطاب به جمعی از شاعران گفت «اگر این شعرها نبود من اکنون اینقدر آرام نبودم.»

وی با بیان اینکه گاهی برخی از اشعار پس از سال‌ها صاحب اصلی خود را پیدا می‌کنند افزود: بیت «پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر/ چون شیشه عطری که درش گم شده باشد» را حدود 8 سال پیش سرودم و پس از آن هر کس تأویلی را برای آن گفت اما بنده معتقدم که این بیت شعر صاحب اصلی خود یعنی شهید حججی را پیدا کرده است.

این شاعر کشورمان با اشاره به اهمیت شعر تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) شاعران را به ترویج معارف دینی با سرودن شعر تشویق می‌کردند و شعر ماندگار حتماً می‌ماند، اگر شعری خوب باشد حتماً می‌ماند.

وی با بیان اینکه شاعران مانند شهدای خط شکن در بسیاری از وقایع سخت و تلخ خط شکن بودند گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مهم‌ترین جلسه خود را به شاعران اختصاص می‌دهد و خود فرموده‌اند که این جلسه، یک جلسه نمادین برای تکریم و اهمیت شعر است.

برگزاری کنگره شهدای خط شکن فلاورجان

دبیر نخستین جشنواره استانی شعر شهدای خط شکن با اشاره به مظلومیت شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان اظهار داشت: واقعیت‌ها درباره شهدای خط شکن شهرستان فلاورجان کمتر گفته شده و این شهدا مظلوم هستند، اگر برگ برگ روزهای دفاع مقدس را ورق بزنیم عظمت جهاد و تلاش‌‌های رزمندگان فلاورجانی را در می‌یابیم.

سرهنگ علی فتحیان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیداری با رزمندگان لشکر 8 نجف اشرف تعبیر لشکر «خط شکن» نجف اشرف را دارند چرا که شهید حاج احمد کاظمی، فرمانده این لشکر، دشوارترین مأموریت‌ها را در 8 سال دفاع مقدس قبول می‌کرد و رزمندگان سایر استان‌ها افتخار می‌کردند که در عملیات‌ها در کنار لشکر 8 نجف اشرف با دشمن بعثی بجنگند.

وی تصریح کرد: سرداران خط شکن لشکر 8 نجف اشرف از فلاورجان بودند و قابلیت‌های فراوانی داشتند، امیدوار هستیم با برگزاری کنگره ملی سرداران و یکهزار و 300 شهید خط شکن شهرستان فلاورجان، نام شهرستان شهیدان خط شکن را به مردم معرفی کنیم.

ارسال 160 اثر به دبیرخانه جشنواره شعر شهدای خط شکن

رئیس هیئت داوران نخستین جشنواره استانی شعر شهدای خط شکن گفت: در شهریور امسال اعلام فراخوان عمومی در سطح استان برای دریافت آثار انجام شد و در نهایت پس از بررسی 160 اثر دریافتی به دبیرخانه جشنواره، 10 اثر برتر معرفی شد.

عباسعلی صافی افزود: این جشنواره در 2 بخش کلاسیک و سپید و با موضوع شهدای مدافع حرم، شهید و شهادت، دفاع مقدس، آئینی، وطن و بخش ویژه شهدای خط شکن برگزار شد که بخش کلاسیک از نظر تعداد، قابل توجه بود اما آثار شعر سپید، از کیفیت بالایی برخوردار نبودند.

این مراسم حامد صافی، استاد دانشگاه شهید چمران و از شاعران انقلابی کشورمان به همراه پانته آ صفایی، پیمان الوند از تهران و جمعی از برگزیدگان جشنواره به شعرخوانی پرداخته و اسماعیل الله دادیان خواننده فلاورجانی به اجرای 2 برنامه پرداخت.

مصطفی جزایری از لنجان و مرتضی حسنی از کاشان با موضوع وطن، لیلا محیایی از فلاورجان با موضوع شهید و شهادت، حجت الله عبادیان از فلاورجان با موضوع شهدای خط شکن، مریم کشاورزیان از فلاورجان، فاطمه شوقی از مبارکه و میلاد نجفی از اصفهان با موضوع آئینی، امرالله عباسی از فلاورجان با موضوع شهدای مدافع حرم، حسین لطفی از فلاورجان و سیده فاطمه موسوی از فریدون‌شهر با موضوع دفاع مقدس به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و معرفی شدند.

کنگره ملی سرداران و یک‌هزار و 300 شهید خط شکن شهرستان فلاورجان اسفندماه امسال با حضور مسئولان کشوری برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها