روزهای 20 و 21 آذرماه برگزار می‌شود؛

نشست «گروه کارشناسی همکاری‌های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق پاریس»

نشست «گروه کارشناسی همکاری های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق پاریس» 20 آذرماه جاری به مدت دو روز در هتل همای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸ - 07December 2017
نشست «گروه کارشناسی همکاری‌های مرزی در چارچوب ابتکار میثاق پاریس» در تهران برگزار می‌شود
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «ابتکار ميثاق پاريس» به ابتكاری اطلاق می‌شود كه با مشاركت بیش از 55 کشور درگیر در مساله جهانی مواد مخدر (کشور مبدا، کشورهای در مسیر ترانزیت و مقصد) و دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد (UNODC) به منظور جلب مشارکت بین المللی برای مقابله با قاچاق و مصرف مواد افيونی با منشاء افغانستان در سال 2003 طرح شد.

در مکانیزم ابتکار میثاق پاریس نشست‌هایی در سه سطح «کارشناسی»، «مشورتی – سیاست‌گذاری» و «وزرا» برای بررسی جوانب مختلف معضل مواد مخدر پیش بینی شده است.

نشست گروه کارشناسی همکاری‌های مرزی تهران در واقع يكی از حلقه‌های مكمل اقدامات ابتکار ميثاق پاريس در افغانستان است که با شرکت هیات‌های نمایندگی حدود 30 کشور و سازمان منطقه‌ای و بین المللی در تاریخ های 20-21  آذرماه جاری در هتل همای تهران برگزار می‌شود.

نشست تهران دارای سه هدف «بررسی آخرین روندهای کشت و تولید مواد افیونی در افغانستان»، «بررسی شیوه‌های ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دستگاه‌های مقابله‌ای کشورهای ذی‌نفع»، بررسی فعالیت‌های نهادهای منطقه‌ای تبادل اطلاعات است.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها