هشدار مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا درباره عواقب تصمیم ترامپ درباره قدس

مشاور باراک اوباما تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تصمیمی از روی بی ملاحظگی و غیر ضروری دانسته و درباره عواقب آن هشدار داد.
کد خبر: ۲۶۹۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ - 08December 2017

هشدار مشاور رئیس جمهور سابق آمریکا درباره عواقب تصمیم ترامپ درباره قدسبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «رابرت مالی» از مشاورین باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در گفت و گو با «اس ار اف» سوئیس به مسئله تصمیم دونالد ترامپ درباره به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرداخته و اظهار داشت: این تصمیمی است که مبتنی بر هیچ توصیه سیاست خارجی در این کشور نیست و هیچ کس بخصوص در ایلات متحده آن را توصیه نمی‌کند. این تصمیم هیچ تاثیر مثبتی ندارد، بلکه بیشتر خطر تاثیرات منفی را دارد. این یک تصمیم بی ملاحظه و بی پروایانه و غیر ضروری است که تنها صورت گرفته تا یک وعده سیاسی بومی محقق شود تا رضایت انتخاب کنندگان جلب شود. همه متخصصان خارجی آن را رد می کنند.

مالی این تصمیم ترامپ را غیر ضروری دانسته و در عین حال تصمیمی دانست که پیام هایی را به فلسطینیان و جاهای دیگر ارسال می کند به گونه‌ای که آن ها این را به عنوان اعلام عدم بی طرفی آمریکا ارزیابی می کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو با تاکید بر اینکه ترامپ هیچ کاری جز  احقاق وعده های تبلیغاتی خود انجام نداده است، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا چیزی به عنوان روند صلح بین فلسطین و اسرائیل وجود دارد گفت: خیر، این تصمیم رئیس جمهور آمریکا از این حیث روند صلح جاری را به خطر نمی اندازد، اما آینده را مختل کرده و مواضع و نگرش ها را سخت تر کرده و احتمالا منجر به خشونت بیشتر می شود.

وی همچنین گفت که ترامپ می دانست که این تصمیمی خطرناک هم برای مردم کشورش و هم برای دیگران  خواهد بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار