جمالی نوبندگانی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

ضرورت واکنش مجالس کشورهای اسلامی به اقدام آمریکا/ انگلیس بداند که حق مداخله در بحث موشکی ندارد

دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان گفت: انگلیس باید بداند که حق مداخله در بحث توان موشکی ایران ندارد.
کد خبر: ۲۶۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵ - 09December 2017
ضرورت واکنش مجالس کشورهای اسلامی به اقدام آمریکا/ انگلیس بداند که حق مداخله در بحث موشکی ندارد
«محمدجواد جمالی نوبندگانی» دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس در خصوص اقدام رئیس جمهور آمریکا در رابطه با «قدس شریف» اظهار داشت: بدون شک در برابر اینگونه اقدامات باید واکنش‌های شدیدی صورت گیرد.
 
وی افزود: لذا لازم است مجالس کشورهای اسلامی با اکثریت قاطع، قطعنامه‌هایی را علیه این اقدام به تصویب برسانند. همچنین مجمع مجالس آسیایی باید به صورت فوری جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کند؛ چرا که این اقدام آمریکا مخالف قطعنامه‌های شورای امنیت و تمامی توافقات است.
 
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: فردا نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قطعنامه‌ای را در خصوص این اقدام به امضا خواهند رسانید.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس همچنین با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به کشورمان بیان داشت: انگلیس یکی از اعضای گروه 1+5 و از کشورهای اروپایی است. اروپا علیرغم اینکه اعلام می‌کند به برجام متعهد است اما کاری انجام نداده است و صرفاً توصیه‌ای به آمریکا کرده است تا در برجام بماند؛ لذا لازم است مسئولان کشورمان تعهدات برجام را به انگلیس یادآوری کنند.
 
وی افزود: همچنین اروپا و انگلیس باید بدانند که حق مداخله در مسائل دفاعی که مربوط به امنیت کشورمان می‌شود، ندارند. جمهوری اسلامی ایران بارها تذکر داده است که در رابطه با توان موشکی به هیچ وجه مذاکره نخواهد کرد.
 
جمالی نوبندگانی تصریح کرد: موضوع یکپارچگی کشورهای منطقه به خصوص سوریه و عراق باید مورد تاکید مقامات ما در دیدار وزیر امور خارجه انگلیس قرار گیرد.
 
دبیر کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با توجه به حرف‌شنوی دیرینه‌ای که برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان از انگلیس دارند و «تویل» انگلیس در غرب آسیا محسوب می‌شوند؛ مقامات ما به طور خاص از انگلیس بخواهند که این کشورها دست از ماجراجویی بردارند و مورد تاکید قرار گیرد که جمهوری اسلامی ایران حافظ ثبات و امنیت در منطقه است؛ همان‌گونه که فتنه داعش با حضور جمهوری اسلامی دفع شد.
 
وی تصریح کرد: در موضوع فلسطین، انگلیس که خود به وجود آورنده رژیم صهیونیستی است باید بداند که «قدس شریف» پایتخت فلسطین و قبله اول مسلمین جهان است و واکنش شدید ایران در این خصوص ابلاغ شود.
 
جمالی نوبندگانی در پایان گفت: همچنین باید به انگلستان یادآور شد که به بهانه‌های مختلف همچون حقوق بشر مداخلاتی در امور داخلی کشورمان نداشته و ملاقات‌هایی در این رابطه انجام ندهد.
 
انتهای پیام/ 211
نظر شما
پربیننده ها