یادداشت/ هوشنگ نوبخت

18 آذرماه؛ روز تأیید سند مظلومیت و حقانیت ایران

آمده بودند که خوزستان را در عرض سه روز به تسخیر درآورند و راهی پایتخت شوند، غافل از اینکه همین تک استان جنوبی، بعدها به پایتخت دفاع مقدس کشوری مبدل می‌شود که فرهنگ ناب مبارزاتش به چند کشور هم صادر خواهد شد.
کد خبر: ۲۶۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ - 09December 2017

18 آذرماه روز تأیید سند مظلومیت و حقانیت ایران در جهان استگروه استان‌های دفاع پرس - هوشنگ نوبخت؛ امروز 18 آذرماه مصادف است با معرفی عراق به عنوان مسئول و آغازگر جنگ علیه ایران از سوی سازمان ملل متحد، روزی که حقانیت و مظلومیت ملت ایران برای همه دنیا هویدا شد.

ایران عزیزی که تازه شکوفه داده بود را به دست رژیم بعث عراق به چالش کشاندند و صدام ملعون را حمایت کردند تا بلکه بر اهداف پلیدی که در سر دارند برسند، اما غافل بودند که این سرزمین تاریخ دیده و این بیشه پر از شیران خفته، آن‌جایی نیست که شغالان بتوانند و یا بخواهند عرض‌اندام کنند.

آمده بودند که خوزستان را در عرض سه روز به تسخیر درآورند و راهی پایتخت شوند، غافل از این‌که همین تک استان جنوبی بعدها به پایتخت دفاع مقدس کشوری مبدل می‌شود و فرهنگ ناب مبارزاتش به چند کشور هم صادر خواهد شد.

صدام را جلو انداختند و پشت پرده شارژش می‌کردند که ایران را دست‌خوش حوادثی کند که خودشان می‌خواهند، اما از فتوای پیرمردی که حرف‌هایش معجزه می‌کرد و جوانانی که دل به راه عاشقی نهاده‌اند، غافل بودند.

همان‌ها که پشت میزها برای رژیم بعث نقشه می‌خواندند، سال‌ها در مبارزات سیاسی و لابی‌های بزرگ‌شان تلاش کردند که ایران را به‌عنوان آغازگر جنگ معرفی کنند، اما غافل شدند از این‌که روح معنوی حاکم بر این سرزمین نمی‌گذارد که نقشه‌های شوم شیطانی بر این نقشه جغرافیایی سلطه بیفکند.

آری، 26 سال قبل و در چنین روزی سازمان ملل متحد، علی‌رغم فشارهای متعدد دشمنان قسم خورده انقلاب، با صراحت اعلام کرد که طبق اسناد، شواهد و مستندات ارائه شده ثابت و محرز شد که رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام حسین، باعث و بانی آغاز جنگ علیه ایران بوده است و باید به افکار عمومی در جهان پاسخگو باشد.

و این بود که تاریخ، این حادثه بزرگ و تلخ و البته عزت‌مند را این‌چنین در دل خودش ثبت کرد: «جنگ و حمله هشت ساله عراق و دفاع جانانه و مقدس ایران» و این بود که ما ملت سرافراز، همیشه تاریخ ثابت کردیم که به‌دنبال جنگ و خون‌ریزی و زیاده‌خواهی نبودیم و تنها از نظام، مملکت و آرمان‌های‌مان دفاع کردیم و نگذاشتیم حتی یک وجب از این جغرافیای مقدس به دست اهریمن بیفتد.

سخت بود، تلاش کردیم، جهاد کردیم، خون دادیم، جان دادیم و البته عزت‌مند شدیم و تاریخ را به گونه‌ای رقم زدیم که سربلندترین صفحاتش را به ما اختصاص داد و ما امروز با این‌که جنگ را ندیدیم و لمس نکردیم، اما تاریخ و تقویم را که ورق می‌زنیم، با افتخار می‌بینیم که در زیرنویس 18 آذرماه نوشته‌اند: امروز روزی است که سند مظلومیت و حقانیت ایران به تائید دنیا رسید.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها