سردار جوانی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تصمیم ترامپ روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: تصور ترامپ در انتخاب «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی این بود که می‌تواند امنیت و موقعیت این رژیم را در منطقه تامین کند؛ در حالی که با این کار روند فروپاشی این رژیم را سرعت بخشید.
کد خبر: ۲۶۹۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶ - 09December 2017
تصمیم ترامپ روند فروپاشی رژیم صهیونیستی را سرعت بخشید
سردار «یدالله جوانی» مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در خصوص علت اتخاذ تصمیم آمریکا برای معرفی «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اقدامی که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انجام داد، بیانگر آن است که ترامپ از تحولات جهان اسلام و منطقه راهبردی غرب آسیا تصور درستی ندارد.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کند، آمریکا هنوز در دهه‌های قبل قرار دارد و مردم هم نسبت به اتفاقاتی که در این منطقه روی می‌دهد، بی‌تفاوت هستند؛ به عبارت دیگر این تصمیم نشان می‌دهد که ترامپ متوجه بیداری مردم و جریان مقاومت در منطقه غرب آسیا نیست.

سردار جوانی سپس در خصوص علت اتخاذ این تصمیم توسط ترامپ در این بازه زمانی بیان داشت: اکنون رژیم آل سعود تزلزل پیدا کرده و این رژیم برای ثبات خود حاضر به دادن امتیازهای متعددی به آمریکا و غرب است؛ لذا رئیس جمهور آمریکا تصور می‌کند آل سعود می‌تواند دولت‌های عربی را با این تصمیم همسو سازد و دولت‌های مرتجع منطقه نیز می‌توانند امواج بیداری اسلامی را مدیریت کنند.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ در اتخاذ این تصمیم تنها به رضایت دولت سعودی اکتفا کرد، ادامه داد: این در حالی است که بعد از اتخاذ این تصمیم ترامپ شاهد خشم ملت‌ها بودیم؛ پس این موضوع نشان می‌دهد رئیس جمهور آمریکا بزرگترین اشتباه خود را در این رابطه انجام داده است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین اضافه کرد: تصمیم رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پیامدهای بزرگی برای آمریکا و رژیم اشغالگر قدس به همراه دارد؛ البته ناگفته نماند که اسراییل در مسیر فروپاشی قرار دارد و در تحقق این موضوع هم تردیدی نیست.

وی تصریح کرد: تصور ترامپ در اتخاذ تصمیم مورد اشاره این بود که می‌تواند امنیت و موقعیت رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین کند و تحکیم بخشد، در حالی که با این کار روند فروپاشی این رژیم را سرعت بخشید.

سردار جوانی در ادامه گفت: تصمیم رئیس جمهور آمریکا باعث اعتراضات بیشتری در سرزمین‌های اشغالی شد و حتی انتفاضه جدیدی را در این سرزمین‌ها آغاز کرد و بعید به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی بتواند این انتفاضه جدید را مهار کند.

وی با بیان اینکه اکنون شاهد خیزش‌های مردمی علیه نیروهای مرتجع منطقه هستیم، عنوان کرد: دلایل متعددی در رابطه با اتخاذ این تصمیم ترامپ وجود دارد که می‌توان به مواردی مانند شکست داعش، تضعیف آمریکا در منطقه، عقیم ماندن طرح همه پرسی در کردستان عراق و بحران سازی در لبنان، نیاز محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به آینده خود و نیز شکست عربستان در یمن اشاره کرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان بیان داشت: از سوی دیگر آنها تصور می‌کردند این اقدام باعث می‌شود فضای جدیدی به نفع جریان مقابله با مقاومت شکل می‌گیرد اما برعکس، مقاومت جان تازه‌ای گرفت و بیداری اسلامی شتاب بیشتری پیدا کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار