بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش برای صحن حضرت زهرا (س) در کرمان

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: این استان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش ویژه صحن حضرت زهرا (س) را متقبل و این کار از اول مهر سال ۱۳۹۴ شروع شده است.
کد خبر: ۲۶۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ - 09December 2017
استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش برای صحن حضرت زهرا سلام الله علیها متقبل کردبه گزارش دفاع پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، «مهدی تویسرکانی» مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان با اشاره به تفاهم‌نامه‌ای که بهمن سال ۱۳۹۳ بین استاندار کرمان و ستاد عتبات عالیات منعقد شد، اظهار داشت: در این تفاهم‌نامه استان کرمان بافت ۳۰ هزار مترمربع فرش برای صحن حضرت زهرا (س) را متقبل و این کار از اول مهر سال ۱۳۹۴ شروع شد.

وی افزود: در پی این تفاهمنامه ۱۲۲ دار قالی برپا شد و حدوداً ۲۸۰ بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره‌دار کرمانی با برند «فرش راور» را آغاز کردند.

مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در ادامه به بافت ۱۵ تخته فرش به مساحت ۲۱۶ متر مربع در سال ۱۳۹۴ اشاره کرد و گفت: در مدت زمان فوق ماهیانه به طور متوسط دو و نیم تخته فرش تولید شده است.

تویسرکانی فرش بافته شده در کارگاه‌های فوق در سال گذشته را ۶۳ تخته جمعاً به مساحت ۸۷۰ متر مربع اعلام کرد و گفت: در هفت ماه نخست سال ۹۶ نیز در ده کارگاه تولید فرش در کرمان و حومه ۳۷ تخته فرش در قالب ۵۲۵ مترمربع تولید شده است.

وی با بیان اینکه کارگاههای تولید فرش برای صحن حضرت زهرا (س) در استان کرمان در حال توسعه هستند، افزود: این کارگاه‌ها در ایجاد اشتغال در استان سهیم بوده و هستند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: این آمار جدا از آمار بافت فرش در کارگاه‌های راور است. کارگاه‌های بافت فرش در راور زیر نظر ستاد کشوری عتبات عالیات فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار