آیت الله مکارم شیرازی:

فتنه قدس باعث رسوایی آمریکا و طرفداران آنان شد

یکی از مراجع تقلید گفت: فتنه اخیر آمریکا در فلسطین سبب رسوایی طرفداران آمریکا یعنی عربستان سعودی هم شد که رژیم اشغالگر قدس را به عنوان دوست خود انتخاب کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۹۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ - 09December 2017
فتنه قدس باعث رسوایی آمریکا و طرفداران آنان شدبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی قبل از ظهر شنبه در ابتدای درس خارج خود در مسجد اعظم قم طی سخنانی که در قالب بیانیه قرائت شد، با اشاره به جنایت اخیر آمریکا و واگذاری قدس به رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: این اقدام آمریکا که بر خلاف قوانین شورای امنیت و قوانین بین‌المللی است و تصمیم برای انتقال سفارت خود به قدس موج عظیمی از نفرت را در سراسر جهان برانگیخت و تمام مسلمانان جهان و بسیاری از ملت‌های آزادی‌خواه آن را شدیداً محکوم کردند.

وی ادامه داد: در اینجا دو نکته دارای اهمیت است؛ نخست اینکه بعد از شکست آمریکا و طرفدارانش در عراق و سوریه و شکست توطئه اخیر در لبنان و یمن به فکر فتنه جدید افتادند تا بتوانند شکست‌های سابق خود را جبران کنند در حالی که کور خوانده‌اند زیرا شکست آنان در این فتنه بسیار بیشتر از فتنه‌های سابق خواهد بود.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: این جنایت سبب رسوایی طرفداران آمریکا یعنی عربستان سعودی هم شد که اخیراً رژیم اشغالگر قدس را دوست خود انتخاب کرده و تا توانستند از بیت المال مسلمین به این رژیم نامشروع کمک کردند و اکنون حیران هستند که نمی‌دانند در مقابل مسلمانان چه بگویند.

وی تأکید کرد: این حرکت همچنین سنگ بزرگی در برابر طرح سازش با اسرائیل انداخت که رسوایی دیگری است بنابراین در این شرایط همه مسلمین باید متحد شوند و در برابر این تجاوز آشکار بایستند و نگذارند شهر قدس و قبله اول مسلمین از بین برود.

تجلیل از مرحوم چایچیان معروف به حسان

آیت الله مکارم شیرازی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از مرحوم چایچیان معروف به حسان، گفت: ایشان شاعر بسیار باصفایی بود و برای ایام غدیر ما معمولاً ایشان را به مراسم خود دعوت می‌کردیم.

وی افزود: ایشان شاعر بسیار موثری بود و نکات تازه در شعر و ابداعاتی داشت و خیلی برای ائمه طاهرین(ع) مخلص بود و اگرچه ابتدایی برای دیگران نیز اشعاری سروده ولی بعد از واقعه‌ای که برای ایشان پیش آمد هرگز برای غیرائمه(ع) کاری ارائه نکرد.

منبع: مهر
نظر شما
پربیننده ها