شیخ نعیم قاسم:

رژیم صهیونیستی جرات حمله به لبنان را ندارد/ هدف از ایجاد بحران در سوریه ضربه‌زدن به محور مقاومت بود

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد بحران در سوریه ضربه‌زدن به محور مقاومت بود، گفت: پیروزی بزرگ جبهه مقاومت بر داعش، اسرائیلی‌ها را آشفته و نگران کرده است.
کد خبر: ۲۶۹۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ - 09December 2017

رپیم صهیونیستی جرعت حمله بعه لبنان رال ندارد/ هدف از ایجاد بحران در سوریه ضربه زدن به محور مقاومت بودبه گزارش خبرنگار بین‌ الملل دفاع پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) ضمن تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) به مسلمانان جهان اظهار داشت: حزب‌الله لبنان 3 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با تصمیم امام خمینی (ره) تشکیل شد، از زمان تاسیس این حزب رزمندگان مقاومت اسلامی به‌ عنوان فرزندان فکری، سیاسی و جهادی از اوامر امام خمینی پیروی می‌کنند. امام خمینی ما را به مبارزه با اسرائیل دعوت کرده است؛ ایشان به ما یاد داده‌اند که چگونه باید اسرائیل را شکست دهیم. لذا ما باید به تکلیف خود عمل کنیم و مابقی مسائل را خداوند فراهم می‌کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در ادامه افزود: اسرائیل با اقدامات منحصر به فرد حزب‌الله لبنان از این کشور عقب‌نشینی کرد. برخی‌ها می‌گفتند ارتش اسرائیل شکست ناپذیر است و این رژیم هر آنچه را بخواهد انجام می‌دهد. اما حزب‌الله ثابت کرد هرکس با خداوند باشد در نهایت پیروز می‌شود. این حزب آنچه را که ارتش‌های عربی و امت‌های اسلامی محقق نکرده بودند را محقق ساخت. این پیروزی به برکت انقلاب شکوهمند ایران اسلامی و ارتباط آن با ولایت و اعتقاد به اینکه خداوند با مومنین است، حاصل شد.

«شیخ نعیم قاسم» با بیان اینکه اسرائیل اهل مذاکره نیست و فقط با زبان مقاومت توجیه می‌شود، گفت: حزب‌الله لبنان با مقاومت توانست اسرائیل را از اراضی اشغالی خارج کند. همه ما وظیفه داریم فلسطین را آزاد کنیم، اگر فلسطین آزاد شود منطقه عربی و اسلامی آزاد خواهد شد؛ چراکه اسرائیل می‌خواهد تمام منطقه را اشغال کند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: در سال 2011 توطئه‌ای علیه سوریه آغاز شد چرا که سوریه خط اتصال بین ایران، حزب‌الله و مقاومت اسلامی بود. رژیم صهیونیستی نمی‌توانست به ایران و حزب‌الله ضربه‌ای وارد کند، لذا خواست از طریق ضربه وارد کردن به سوریه این نقطه اتصال را قطع کند.

وی ادامه داد: هدف تغییر نظام سوریه و اصلاحات سیاسی در این کشور نبود؛ هدف ضربه‌زدن به مقاومت اسلامی و ایران بود. ما به همراه ایران و سایر کشورهای منطقه در کنار سوریه قرار گرفتیم تا محور مقاومت ضربه نخورد. خوشبختانه بعد از 6 سال و اندی پیروزی بزرگ محور مقاومت بر داعش فراهم شد. طرح نظامی داعش بر عراق، سوریه و لبنان خنثی شد. خوشبختانه با شکست داعش آرزوی فرهنگی این گروه تروریستی در منطقه نیز محقق نشد.

«شیخ نعیم قاسم» با تاکید بر اینکه داعش یک گروه اسلامی نبود، تصریح کرد: کدام اسلام مساجد را منفجر می‌کند و کودکان و زنان را به قتل می‌رساند؟! داعش دست‌پرورده اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در منطقه است ما برای این ادعا دلیل داریم. چرا داعش هیچ عملیاتی علیه اسرائیل انجام نداد؟! چرا آمریکا زمینه عضویت افراد از کشورها و قومیت‌های مختلف را در گروه داعش فراهم ساخت و تسلیحات متعدد و مدرنی را در اختیار این گروه قرار داد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اسرائیل از پیروزی بر داعش نگران است. اسرائیلی‌ها گمان می‌کردند با ایجاد بحران در خط مقاومت، حزب‌الله لبنان را تضعیف خواهند کرد. درست است که ما در سوریه شهدای زیادی تقدیم اسلام کرده‌ایم اما یاد گرفتیم که در بیابان‌ها، کوهستان‌ها و شهرها چگونه مبارزه کنیم. اسرائیلی‌ها حسرت می‌خورند، چراکه آن‌ها می‌خواستند حزب‌الله را تضعیف کنند ولی با ورود حزب‌الله لبنان به بحران سوریه این حزب نه‌ تنها ضعیف نشد بلکه قدرتمندتر شد.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر اینکه اسرائیل قدرت جنگ با حزب‌الله لبنان را ندارد، تصریح کرد: ترامپ اعلام کرد که قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی می‌داند، و خواهان انتقال سفارت آمریکا به این شهر است؛ این موضع ترامپ به چه معنا است؟ این موضع به این معنی است که آمریکا درباره اینکه خواهان دادن بخشی از این سرزمین به فلسطینی‌ها است، به اعراب و مسلمانان دروغ می‌گوید و نمی‌خواهد حتی بخش کوچکی از این سرزمین را به فلسطینیان بدهد.

وی افزود: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به این معنی است که آن‌ها به دنبال ایجاد یک «دولت اسرائیلی» بدون شناسایی یک دولت فلسطینی هستند. 

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: آینده از آن محور مقاومت است و از ملت مجاهد و شریف ایران تشکر می‌کنیم که به مسایل منطقه مخصوصاً مسئله فلسطین عنایت ویژه دارد و افتخار می‌کنیم که با این کشور اسلامی در محور مقاومت هستیم.

انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها