مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد؛

اعزام 51 زائر اولی از مازندران به مشهد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: 51 زائر اولی از مازندران به برکت موقوفات و در راستای اجرای نیت واقف از آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری به مشهد مقدس اعزام شدند.
کد خبر: ۲۶۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴ - 09December 2017
اعزام 51  زائر بار اولی از مازندران به مشهد مقدسبه گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت‌الاسلام «ابراهیم حیدری‌جناسمی» امروز در مراسم اعزام 51 زائر اولی از مازندران به مشهد مقدس که در امامزاده عباس (ع) ساری برگزار شد، اظهار داشت: اوقاف و امور خیریه در سطح کشور این افتخار را دارد که هر ساله افرادی را که تا به کنون مشهد مقدس و کربلای معلی نرفته‌اند، اعزامشان را از محل موقوفات مرتبط انجام می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اعزام افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) در مشهد نرفته‌اند یکی از نیت‌های واقفان خیراندیش به شمار می‌رود که سال‌های گذشته انجام شده است، افزود: برخی از واقفان خیراندیش وقف می‌کنند کسانی که تا به حال کربلا نرفته‌اند به کربلا بروند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اکثر هتل‌ها و مکان‌هایی که برای زائران در نظر گرفته‌اند طوری است که حرمت آنها هم حفظ شود، ادامه داد: پول این اعزام‌ها با اوقاف است و انسان‌های بزرگ و خیراندیش در چند صد سال قبل وقف کرده‌اند و مال خود و دارایی خود را برای این مسیر قرار داده‌اند.
 
حیدری‌جناسمی با بیان اینکه اعزام زائران بار اولی به کربلا نیز در اسفندماه با همت معاونت فرهنگی اجتماعی اوقاف انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در همین ایام اخیر و در اربعین 12 نفر از فرزندان اوقاف موکبی را به نام حضرت علی‌اصغر (ع) در عراق برپا کردند و پرچم اوقاف مازندران آنجا برافراشته شد و در کشور حرف اول را زد.
 
وی در پایان گفت: در دهه وقف اوقاف در بیمارستان امام ساری و رازی قائم‌شهر بیش از یک میلیارد تومان را در راستای اجرای نیت واقف پرداخت کرد که البته این اقدامات با همت مردم انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار