امیر آراسته:

«دفاع مقدس» روایت انسان‌های تاریخ‌ساز است

رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی گفت: 8 سال دفاع مقدس روایت انسان‌های تاریخ‌سازی است که بخش مهمی از تاریخ غرورانگیز این مرز و بوم را به وجود آوردند.
کد خبر: ۲۶۹۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ - 09December 2017
«دفاع مقدس» روایت انسان‌های تاریخ‌ساز است

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «ناصر آراسته» رییس هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه هوایی شهید ستاری گفت: تاریخ دفاع مقدس تاریخ انسان‌ساز است و رزمندگان آن دوران تاریخ‌ساز هستند که باید از خاطرات و تجربیات آن‌ها نهایت استفاده را ببریم.

وی با بیان این که سعادت تصادفی به وجود نمی‌آید، افزود: رزمندگان ایران اسلامی هدف داشتند و همه با ایمان و اعتقاد راسخ راه خود را انتخاب کردند، آن همه فداکاری و ایثاری که موجب ماندگاری 8 سال دفاع مقدس شد، اتفاقی به وجود نیامده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا بیان داشت: در دوره‌های معارف جنگ تعدادی از انسان‌های تاریخ‌ساز دفاع مقدس در میان دانشجویان حاضر شده و وقایع و تجربیات خود را از آن دوران برای عزیزانی که جنگ را تجربه نکرده‌اند، بازگو می‌کنند.

وی گفت: در دوران دفاع مقدس، از جمعیت 36 میلیون نفری ایران اسلامی حداقل 30 میلیون نفر مستقیم یا غیر مستقیم درگیر جنگ بودند و در حماسه‌های خلق شده سهیم بودند.

امیر آراسته خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص روایتگری دوران دفاع مقدس فرمودند: «شما که معارف جنگ را برای جوان‌ها تبیین می‌کنید کارتان کمتر از شهادت نیست، بمانید و کارتان را انجام دهید که اجر شهید خواهید داشت. «بنابراین باید ضمن پاسداشت سال‌ها صبوری خانواده‌های معظم شهدا، رشادت رزمندگان و ایثارگران، هدف شهیدان را بشناسیم و به آن‌ها جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها