حزب حرکت ملی ترکیه خواستار تعلیق روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شد

رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در اعتراض به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی، از دولت ترکیه خواست روابط دیپلماتیک خود با تل‌آویو را به تعلیق درآورد.
کد خبر: ۲۶۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶ - 09December 2017
حزب حرکت ملی ترکیه خواستار تعلیق روابط این کشور با رژیم صهیونیستی شدبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «دولت باغچه‌لی»، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه از دولت این کشور خواست روابط دیپلماتیک خود با تل‌آویو را به تعلیق درآورد.

به گزاش شبکه تی‌آر‌تی ترکیه، باغچه‌لی طی سخنرانی خود در یکی از استان‌های این کشور با انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناخت شهر قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت این کشور به این شهر، از دولت ترکیه خواست سطح روابط خود با تل‌آویو را به پایین‌تر سطح ممکن کاهش دهد.

وی همچنین از کشورهای اسلامی و عربی خواست در مورد روابط خود با رژیم صهیونیستی بازنگری کنند و هرگونه تماس و گفت‌وگو با تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورند.

رهبر بزرگترین حزب مخالفت دولت ترکیه همچنین ترامپ و دولتش را به دروغ گرویی و فریبکاری متهم کرد و گفت که هر صاحب عقل سالمی بعد از اقدام ترامپ دیگر نمی‌تواند از  اسلام و همکاری با آن سخن بگوید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارنشبه (15 آذر) اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر صورت پذیرد.
 
انتهای پیام/ 112
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار