مؤیدی:

شیب اعتیاد در دنیا رو به افزایش است/ مبارزه با مواد مخدر نيازمند هماهنگی و همدلی است

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر موفقیت در مبارزه با مواد مخدر را نیازمند هماهنگی و همدلی مسوولان دانست و گفت: وجود حتی یک معتاد هم در ايران زياد است.
کد خبر: ۲۶۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳ - 10December 2017
شیب اعتیاد در دنیا رو به افزایش است/ مبارزه با مواد مخدر نيازمند هماهنگی و همدلی است
به گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، «علی مؤيدی» قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در نشست مشترک كميته‌های مقابله با عرضه و حقوقی و قضايی استان خوزستان، اظهار داشت: هدف از سفر به استان بررسی مشكلات در حوزه مبارزه با مواد مخدر است، لذا از مسئولان استانی انتظار داريم تحليل درست و كارشناسی از وضعيت اعتياد در استان ارائه و راهكارهای خود را بيان كنند تا به نتايج درست دست يابيم.

وی افزود: موفقيت در مبارزه با مواد مخدر نيازمند هماهنگی و همدلی است كه اين امر در دستگاه‌های استان خوزستان وجود دارد.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: معتادان خيابانی روح و روان مردم جامعه را آزرده كرده‌اند كه بايد چهره شهرها از وجود اين افراد پاک شود.

مؤيدی در ادامه بر تقويت ايست و بازرسی‌های مرزی، شناسايی اموال قاچاقچيان، تجهيز امكانات حوزه مبارزه با مواد مخدر، مطالبه‌گری و نظارت در حوزه مبارزه، اجرای طرح‌های كارشناسی و برنامه‌های مدون تاكيد كرد.

وی با بيان اينكه شيب اعتياد در دنيا رو به افزايش است، گفت: رشد اعتياد در كشورها افغانستان، پاكستان و روسيه بيشتر از ايران است، اما وجود حتی يک معتاد هم در كشورمان زياد است.

كشف بيش از 4 تن مواد مخدر در هشت ماهه گذشته

همچنين سردار عليزاده فرمانده انتظامی استان خوزستان گزارش مختصری از عملكرد كميته مقابله با عرضه ارائه كرد و گفت: استان در مسير ترانزيت مواد مخدر از خشكی و بخشی از دريا قرار دارد، اخيرا با تلاش‌های ويژه اطلاعاتی و عملياتی كشفيات خوبی توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان در شهرستان‌های هنديجان و بهياران صورت گرفته است.

وی از كشف 4هزار و 300 كيلوگرم مواد مخدر طی هشت ماهه گذشته در استان خبر داد و افزود: اين مقدار از كشفيات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد و در ماده ترياک 97 درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان بيان داشت: طی اين مدت 6 هزار نفر دستگير و 61 باند قاچاق مواد مخدر شناسايی و منهدم شدند كه در اين رابطه شاهد رشد 11 درصد هستيم.

وی در ادامه از تشكيل كميته مقابله با عرضه در سه شهرستان هنديجان، بهبهان و انديمشک، اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر در اهواز و 7 شهرستان با هدف ارتقای سطح امنيت اجتماعی، تقويت ايستگاه‌های ايست و بازرسی شهرستان‌ها خبر داد.

همچنين فرهادی رييس دادگاه انقلاب اهواز بر شناسايی اموال قاچاقچيان و ضربه به بنيان اقتصادی آنان تاكيد كرد و توجه به اين امر را در مبارزه با مواد مخدر ضروری برشمرد.

حسين زاده معاون سياسی – امنيتی استاندار خوزستان نيز گفت: افزايش كشفيات استان خوزستان نشان دهنده هماهنگی كامل نيروی انتظامی، قوه قضائيه است، حجم كاری استان و مشكلات آن به گونه‌ای زياد است كه ساختارهای موجود در امر مبارزه با مواد مخدر بايد بر مبنای گستردگی جغرافيايی تقويت شوند.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار