امیر فهمیده:

حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند تشکل‌های مردم‌نهاد است

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تاکید بر اهمیت تشکل‌‌های مردم‌نهاد در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند تشکل‌های مردم‌نهاد است.
کد خبر: ۲۶۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ - 10December 2017

حفظ و ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند تشکل‌های مردم نهاد استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، اولین نشست تخصصی کارشناسان مسئول امور تشکل‌های مردم‌نهاد سراسر کشور بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ آذر) با حضور امیر سرتیپ دوم «محمد فهمیده قاسم‌زاده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد.

امیر فهمیده در این نشست با بیان اینکه دفاع مقدس یک سند پُر افتخار برای هر ایرانی است، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم استمرار حرکت زیبای دفاع مقدس در جبهه مقاومت هستند. پیروزی‌های آن‌ها نیز ثمره اخلاص و ایمان حضرت امام خمینی (ره) و پایه‌ریزی ترکیب منطقی و عالی نیروهای مسلح برای تمدن اسلامی است.

وی در ادامه با ابلاغ سلام و تحیت سردار بهمن کارگر عنوان کرد: ربیع الاول ماه شادی و ماهی است که پیامبر عصاره همه ادیان الهی برای بشریت می‌شود.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ادامه با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد یک حوزه جدید است، افزود: تشکل‌های مردم نهاد در کشور ما جوان و هنوز استحکام لازم را ندارد. همراه‌سازی و استفاده از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تشکل‌های مردم نهاد در جهت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هدف اصلی ماست.

امیر فهمیده هم‌گام‌سازی، مردمی کردن ماموریت بنیاد، سپردن ماموریت بنیاد به تشکل‌ها و ایجاد ارتباط با تشکل‌های مردم نهاد را از جمله اهداف ایجاد معاونت تشکل‌های مردم نهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و بیان کرد: شکل دادن دفتر تشکل‌های مردم نهاد خواسته وزارت کشور از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بود. بنیاد حفظ آثار 16 مدیریت، دفتر و نهاد دارد که نشان دهنده گستره کاری بسیار وسیع ماست.

وی گفت: بنیاد در وضعیت مطلوبی در ماموریت‌های بلند مدت و کوتاه مدت محوله خود قرار دارد. من ورود هر فرد به بنیاد را موجب عاقبت به خیری او می‌دانم چون فعالیت در این عرصه، خدمت به یک فرهنگ و سرچشمه قوت فرهنگی است. ما می‌خواهیم در این مجموعه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت کار کنیم. در همین راستا امسال کار ساخت 10 مرکز فرهنگی دفاع مقدس صورت خواهد گرفت که در یوم‌الله 22 بهمن افتتاح خواهند شد و تا سال آینده نیز 11 مرکز دیگر افتتاح می‌شود تا بتوانیم در افق برنامه سند چشم‌انداز 1404بستری را برای حضور اقشار حاضر در دفاع مقدس فراهم کرده باشیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره «فناوری بودن راهیان نور» اظهار داشت: حضور سالانه شش میلیون نفر در راهیان نور در ایام نوروز با عنوان «گردشگری تعالی بخش» برکت دفاع مقدس است. هشت سال دفاع مقدس که گنجینه‌ای پایان ناپذیر است روز به روز موجبات برکات جدیدی را فراهم می‌کند.

امیر فهمیده در ادامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ظرفیت جدیدی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و بیان کرد: در حوزه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تاریخ شفاهی، سازمان اسناد، پیشکسوتان، مشارکت زنان و روحانیت فعالیت‌های مهمی رخ داده است.

وی درباره نوع فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس در مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: خبرگزاری دفاع مقدس امروز به لحظه است. این خبرگزاری در بخش نیروهای مسلح، فرهنگ، مسائل اجتماعی و حوزه‌های مختلف نظامی دستاوردهای مهمی کسب کرده است. این مجموعه امسال در جریان نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیز رتبه اول را کسب کرد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع افزود: صلابت، دقت، سرعت و امانت داری از جمله ویژگی‌های خبرگزاری دفاع مقدس است که خوشبختانه این خبرگزاری را به اوج رسانده است. البته ما به این حد از پیشرفت قانع نیستیم چون در حوزه دفاع مقدس هر قدر کار صورت گیرد، کم است. با وحدت و مدیریت عالی و همکاران جهادی می‌توانیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

امیر فهمیده ادامه داد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس امروز در همه 16 معاونت خود دستاورهای خوبی را کسب کرده است. ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای نیز از جمله ماموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است که خوشبختانه امسال در این حوزه نیز موفقیت‌هایی را کسب کرده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: هم‌افزایی، مشارکت‌سازی و عدالت محوری در بحث تشکل‌های مردم نهاد مسئله مهمی است. سازمان‌ها یا خصوصی و یا دولتی هستند اما تشکل‌های مردم نهاد در هیچ کدام از این دسته بندی‌های قرار نمی‌گیردند چونکه فعالیت‌های آن‌ها عام‌المنفعه است. جوامع در حال پیشرفت با تمرکز بر سازمان‌های مردم نهاد ظهور و بروز پیدا می‌کنند.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع اظهار داشت: می‌خواهیم عزیزانی که دغدغه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ غنی آن را دارند از نظر حقوقی و اداری توجیه و هماهنگ شوند. مبنای توسعه کشورها وابسته به سطح کمی و کیفی نهادهای مردم نهاد است. دفتر تشکل‌های مردم نهاد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک حوزه مبارک و مقدس البته نوپا، نوظهور و نوجوان است.

امیر فهمیده تاکید کرد: رسمیت و قانونی بودن تشکل‌های مردم نهاد در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای ما مهم است. تشکل‌ها نیازمند دستورالعمل و سندچشم انداز هستند. توان افزایی، مهارت افزایی تشکل‌ها و کمک به مجموعه تشکل‌ها از اهداف اصلی ماست. در حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس نیازمند تشکل‌های مردم نهاد هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار