لاریجانی تاکید کرد؛

توجه به بخش تولید در بودجه سال 97

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال 97 باید به بخش تولید بیشتر توجه شود.
کد خبر: ۲۶۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ - 10December 2017

در بودجه سال 97 باید به بخش تولید بیشتر توجه شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، هادی قوامی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 آذر) پارلمان و پس از تقدیم لایحه بودجه 97 از سوی رئیس جمهور به مجلس، در اخطاری به اصل 43 قانون اساسی استناد کرد و اظهار داشت: در اصل 43 قانون اساسی شرایطی برای اقتصاد کشور پیش‌بینی شده که باید موجب رشد و توسعه صادرات شود؛ اما لایحه‌ای که از سوی دولت به مجلس ارائه شده است، متناسب با این شرایط، مندرج در اصل 43 قانون اساسی نیست.

وی افزود: در لایحه بودجه 97 بحث صادرات و واردات در نظر گرفته نشده و اینها یک شاخص مهم در اقتصاد است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در هفت ماه از سال 96 صادرات ما منفی شده و سوالی که مطرح می‌شود این است که چطور می‌توانیم در بودجه سال آینده بر درآمدهای بیشتر متکی باشیم.

قوامی با انتقاد از سیاست‌های دولت در کاهش نقدینگی و افزایش نقدینگی و بالا رفتن نرخ تورم گفت: هرگاه نقدینگی زیاد باشد تورم افزایش می‌یابد و ما باید اثرات کاهش نقدینگی را در تولید بیشتر و کاهش تورم ببینیم اما امروز شاهد این هستیم که نقدینگی کاهش یافته و به رونق تولید نیز منجر نشده است.

وی روند فعلی وضعیت بودجه را توام با تورم 200 درصدی دانست و نسبت به موضوع اخطار داد و تاکید کرد: منابع فعلی بودجه وابستگی ایجاد می‌کند؛ ما کارخانه‌هایی داریم که تعطیل شده‌اند اما از چین و دیگر کشورها مشابه همان کالاها وارد کشور می‌شود و سود سهام دولت از این شرکتها باید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: وقتی تولیدی در بخش‌های صنعتی و تولیدی نیست، چطور می‌خواهیم یک میلیارد و 100 میلیون تومان درآمد در بودجه سال 97 کسب کنیم.

قوامی با بیان اینکه در بودجه 97 برنامه‌ای برای صادرات پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: 70 درصد بودجه 97 به بخش دولتی اختصاص داده شده که برای بخش عمرانی سهم قابل قبولی در نظر گرفته نشده است.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت اخطار هادی قوامی را وارد دانست و گفت: حرف شما درست است و باید در بودجه سال آینده به درآمدزایی از بخش صادرات و افزایش تولید در داخل کشور توجه شود اما شما می‌توانید این لایحه را اصلاح کنید.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار