مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

جمع‌آوری بیش از 120 هزار سند در مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی

«مصطفی مشایخی» گفت: مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی تا به امروز، 125 هزار سند به همراه 80 هزار عکس از جبهه و هزار و 300 مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدا را جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۲۶۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰ - 10December 2017

جمع‌آوری بیش از 120 هزار سند در مرکز اسناد دفاع مقدس استان مرکزی«مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص جمع‌آوری اسناد مربوط به شهدای استان مرکزی، اظهار داشت: با فعالیت مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس استان مرکزی، خوشبختانه ما توانستیم نزدیک به 125 هزار سند از هشت سال جنگ تحمیلی را جمع‌آوری کنیم.

وی افزود: یکی از رسالت‌های مهم ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، جمع‌آوری آثار مربوط به شهدا و نشر فرهنگ ارزشی و ایثار در جامعه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: علاوه بر 125 هزار سند جمع‌آوری شده، 80 هزار عکس از جبهه و همین‌طور هزار و 300 مصاحبه با رزمندگان و خانواده‌های شهدای استان مرکزی نیز در این مرکز نگه‌داری می‌شود.

مشایخی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی نیز گفت: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی در نیمه دوم سال آینده، از اقدامات مهم در راستای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس است که برای برگزاری آن، چهار سال زحمت کشیده شده است.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در نظر گرفته شده برای این کنگره و تقاوت اصلی آن با سایر استان‌های کشور، بررسی نقش ویژه فرماندهی امام خمینی (ره) در دوران دفاع مقدس است که در حال حاضر این برنامه نیز در حال تهیه و تکمیل است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: حفظ آثار دفاع مقدس، مقدمه‌ای برای نشر آن‌ها است؛ چرا که اگر این آثار به خوبی حفظ و نگهداری نشوند، نمی‌توان آن را آن‌طور که باید به نسل آینده منتقل کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار