نماینده جنبش حماس در ایران:

توافق «حماس» با «فتح» برای گسترش انتفاضه/ قدس پایتخت ابدی فلسطین است

نماینده جنبش حماس در ایران با تأکید بر هویت قدس شریف به عنوان پایتخت سرزمین فلسطین، از توافق این جنبش با «جنبش فتح» بر سر گسترش انتفاضه آزادی قدس علیه صهیونیست‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ - 10December 2017

قدس پایتخت ابدی فلسطین است/ با فتح بر سر گسترش انتفاضه توافق کردیمبه گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، نشست تخصصی بررسی ابعاد شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا با حضور «ناصر ابوشریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی و «خالد القدومی» نماینده جنبش حماس در ایران و جمعی از فعالان محور مقاومت اسلامی برگزار شد.


در این نشست، خالد القدومی نماینده جنبش حماس با بیان اینکه طرح انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس در سال 1995 توسط جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: «رژیم آمریکا جانب‌داری آشکاری از رژیم صهیونیستی دارد و از سوی دیگر، مخالف حق مسلم فلسطینی‌هاست.»


وی افزود: «ترامپ با بحران داخلی مواجه است و باید به وعده‌هایی که در جریان رقابت‌های انتخاباتی خود داده است، عمل کند. مورد دومی که منجر به اجرای این مصوبه شده است، این است که جهان عرب در وضع رقت‌باری به سر می‌برد. مورد سوم نیز این است که مراکز قدرت در نظام حاکم بر آمریکا با رویکرد‌های مختلف به اجماع رسیده‌اند که مسأله فلسطین را باید به پایان برسانند.»


خالد القدومی مورد چهارم را سریال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مسأله اصلی که امروز شاهد آن هستیم، مرحله‌ای نوین است. بر این اساس، رأس نظام حاکم بر آمریکا با بحران‌هایی مواجه است که همه امکانات خود را به اجرا درآورده است تا از این بحران‌ها خارج شود.


نماینده جنبش حماس در ایران مورد بعدی را شخصیت خصمانه ترامپ دانست که این شخصیت، نوعی تنفرزایی را به وجود آورده است.

وی ادامه داد: همه این ویژگی‌ها تهدیدی بالقوه برای امنیت جهانی است؛ زیرا به محض اینکه ترامپ به پیروزی رسید، دوستان و نزدیکان وی در قاره اروپا جلسه‌ای تشکیل دادند و جوانب و پیامدهای پیروزی وی را بررسی کردند.


خالد القومی با تأکید بر اینکه ملت فلسطین اقدام اخیر آمریکا را در خصوص قدس به رسمیت نمی‌شناسد و صددرصد با آن مخالف است، خاطرنشان کرد: اقدام ترامپ رژیم صهیونیستی را برای دست زدن به جنایت‌های بیشتر گستاخ می‌‌کند. رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان به محض اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم، دست به اقداماتی زدند و با حمایت پلیس رژیم اشغالگر به مسجدالاقصی تعرض کردند.


نماینده جنبش حماس در ایران افزود: بنیامین نتانیاهو نیز در اقدامی عجولانه طرح احداث هزار و 400 واحد مسکونی را نیز به امضا رساند.


وی گفت: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی حاوی پیامی مهم برای آن‌هایی است که وفاداری خود را به آمریکا ابراز می‌کردند. این ماجرا به آن‌ها نشان داد که هیچ خیری از دوستی با آمریکا عاید آن‌ها نخواهد شد.


القدومی تأکید کرد: این اقدام آمریکا برای ملت فلسطین پیامی منفی داشت؛ زیرا این اقدام نشان داد دولت آمریکا و در رأس آن دونالد ترامپ آشکارا از رژیم صهیونیستی حمایت و از سوی دیگر علیه حقوق ملت فلسطین اقدام می‌کنند.


نماینده جنبش حماس در ایران اظهار داشت: موضع ما در جبهه مقاومت نسبت به سازش مشخص است. این حوادث نشان داد که آن‌هایی که در جریان سازش هستند و به مذاکره ادامه می‌دهند، حق مسلم فلسطینی‌ها را ضایع می‌کنند و اقدام آن‌ها خلاف حقوق فلسطین است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پاسخ اصلی به این اقدام ترامپ را خود ملت فلسطین، که در صحنه هستند و مقاومت می‌کنند، خواهند داد؛ همان‌طور که ملت فلسطین بدون اینکه منتظر اجازه‌ای برای راهپیمایی باشند، به خیابان‌ها ریختند و با نظامیان رژیم صهیونیستی مقابله کردند که طی این دو روز، بیش از 800 نفر از فلسطینی‌ها زخمی و دو نفر نیز شهید شدند.


القدومی مسئولیت بعدی امت اسلامی را توجه به وحدت و انسجام دانست و بیان کرد: وحدت ما دو مطلب بیشتر نیست؛ نخست مقاومت و سپس اینکه در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی کنیم.


نماینده جنبش حماس در ایران افزود: در نشست شش ساعته با جنبش فتح، به این نتیجه رسیدیم که انتفاضه را فعال‌تر کنیم.


وی گفت: دولت‌ها باید کمک کنند تا خنجری را که از پشت به ملت فلسطین، تحت عنوان «عادی‌سازی روابط»، فرود آمده است، درآوریم و این مناسبات را در هر سطحی که هست، متوقف کنیم.


القدومی هشدار داد: دشمنان ما باید بدانند که ما هیچ مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی متصور نیستیم و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.


انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار