نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران:

صهیونیست‌ها به دنبال اشغال کامل قدس و تخریب مسجدالاقصی هستند

«ناصر ابوشریف» با اشاره به تلاش ترامپ برای استفاده از موضوع قدس به عنوانی ابزاری برای فرار از تنش داخلی در آمریکا، هدف صهیونیست‌ها از اشغال کامل شهر قدس را ساخت معبد هیکل سلیمان در مکان فعلی مسجدالاقصی دانست.
کد خبر: ۲۶۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹ - 10December 2017

هدف ترامپ از موضوع قدس فرار از فشار داخلی در آمریکا است/ صهیونیست‌ها به دنبال اشغال کامل قدس و تخریب مسجدالاقصی هستندبه گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، نشست تخصصی بررسی شناسایی ابعاد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا با حضور «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی، «خالد القدومی» نماینده جنبش حماس و تعدادی از فعالان عرصه مقاومت اسلامی برگزار شد.

در این نشست، «ناصر ابو شریف» نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه هدف اصلی از اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا تحمیل خاورمیانه جدید در منطقه است که رژیم صهیونیستی در راس آن قرار دارد، اظهار داشت: آمریکا با این اقدام می‌خواهد اهداف خود را در منطقه محقق سازد. اقدام جدید ترامپ زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های بعدی و درگیری با ایران است.

وی گفت: برخی در آمریکا معتقد هستند که باید خواسته‌های آمریکا در جهان محقق شود و هر طرحی که در کنگره تصویب می‌شود، باید اجرا شود و سایر ملت‌ها حق اعتراض ندارند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی ادامه داد: ترامپ در داخل آمریکا با مشکلات فراوانی مواجه است و تلاش می‌کند این فشارها را به خارج از آمریکا انتقال دهد. وی مجبور است حمایت لابی‌های صهیونیسم را به دست بیاورد؛ چراکه مسیحی‌های صهیونیست در انتخابات از ترامپ حمایت کردند و الان که ترامپ به قدرت رسیده است، منتظر نتیجه حمایت خود هستند.

ابوشریف گفت: جهان عرب دچار چند دستگی شده است؛ برخی از اعراب نه‌تنها ذلیل شده‌اند، بلکه موضع آنها مشارکت با آمریکایی‌هاست. برخی از این کشورها به فلسطین فشار می‌آورند، تا منویات آمریکا در منطقه برآورده شود.

وی تصریح کرد: اقدام اخیر ترامپ خطرات زیادی را برای منطقه خواهد داشت و همانطور که «سیدحسن نصرالله» گفته بود، این اقدام مانند «پیمان بالفور» جدیدی است که مقدسات اسلامی و مسیحی را به خطر می‌اندازد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران اظهار داشت: به محض این‌که اجرای این طرح اعلام شد، شهرک‌نشینان با حمایت پلیس رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شدند. 400 هزار فلسطینی در قدس ساکن هستند که رژیم صهیونیستی می‌تواند در یک شب آن‌ها را به عنوان افراد مقیم تلقی و آنها را از قدس اخراج کند.

ابوشریف ضمن اشاره به مسجدالاقصی و طرح شوم صهیونیست‌ها برای ساخت «معبد سلیمان» در مکان این مسجد گفت: اسرائیلی‌‎ها از همان ابتدای اشغال تلاش می‌کنند به مسجد الاقصی تسلط پیدا کنند؛ چون آن‌ها اعتقاد دارند که معبد سلیمان باید در مسجد الاقصی ساخته شود؛ لذا به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خطر زیادی برای مسجد الاقصی دارد.

وی افزود: اگر اجازه اجرای این طرح به آمریکا داده شود، به منزله نشان دادنِ چراغ سبز به آمریکاست، تا مقدسات اسلامی را مورد هدف قرار دهد؛ لذا همه باید مقابل این طرح ایستادگی کنیم.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران ادامه داد: از سوی دیگر اقدام آمریکا ممکن است شرّ مطلق نباشد و در آن خیری نهفته باشد، تا ما با توجه به آشوب‌هایی که در منطقه است، سره را از نا سره تشخیص دهیم.

ابوشریف گفت: یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی به دنبال دموکراسی و اقدامات صلح آمیز نیستند؛ زیرا رژیم صهیونیستی بر اساس کشتار و استفاده از سلاح تشکیل شده است. چطور می‌توان گفت که این افراد به دنبال صلح و سازش هستند در حالی که 6.5 میلیون فلسطینی در 6 درصد از فلسطین زندگی می‌کنند و 6.5 میلیون صهیونیست در 94 درصد از فلسطین را تحت اشغال خود درآورده‌اند.

وی افزود: یهودیان اسرائیلی سالانه 10 میلیارد دلار از سوی آمریکایی‌ها حمایت مالی می‌شوند. آیا این یهودیان اهل صلح و سازش هستند؟

نماینده جهاد اسلامی در ایران همچنین تأکید کرد: اقدام اخیر ترامپ فواید زیادی دارد؛ یکی از فواید آن احیای جبهه مقاومت در منطقه است؛ چون به خاطر حوادث اخیر منطقه، مسئله فلسطین کم‌رنگ شده بود. این اقدام نقش پایتخت‌های مهم عرب مثل بغداد، دمشق و قاهره را احیا کرد.

ابوشریف در ادامه خاطرنشان کرد: اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی مسئله فلسطین را زنده کرد و مجددا فلسطین بعنوان مسئله مهم امت اسلامی مطرح شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حفظ وحدت گفت: این بحران فرصت خوبی برای ایجاد وحدت امت اسلامی است و من پیشنهاد می‌دهم کشورهای عربی طرح سازش را لغو، رژیم صهیونیستی را از جهان عربی اخراج و با آمریکا و مواضع آن در جهان مبارزه کنند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار