«فهرست مقدس» اثری ملی با شخصیت‌های منحصر بفرد

صحنه‌های دراماتیک انیمیشن ملی «فهرست مقدس» در روند داستان می‌تواند احساسات بیننده را تحت تاثیر قرار داده و مخاطب را با خود همراه نماید.
کد خبر: ۲۶۹۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ - 10December 2017

«فهرست مقدس» اثری ملی با شخصیت‌های منحصر بفردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «فهرست مقدس» پس از انیمیشن «شاهزاده روم» دومین اثر ملی است که در تراز جهانی توانسته است خوش درخشیده و از استعدادهای جوان ایرانی در جهت پیشبرد صنعت پویانمایی استفاده نماید.

چهره پردازی‌های انیمیشنی و استفاده از رنگ‌ها، شکل‌ها و عناصر بصری بدیع در این انیمیشن سینمایی و همچنین صداگذاری قوی و دوبلاژ فوق العاده آن که به مدیریت استاد پیش کسوت این صنعت مریم شیرزاد صورت پذیرفته است، باعث گردیده تا اثر تولیدی در جایگاه والایی قرار و تحسین همگان را بر بیانگیزد.


صحنه‌های دراماتیک این انیمیشن ملی در روند داستان می‌تواند احساسات بیننده را تحت تاثیر قرار داده و مخاطب را با خود همراه نماید، این امر تا بدانجا پیش رفته که بیننده در خلال تماشای این پویانمایی گه گاه  با شخصیت های فیلم همزادپنداری نموده و خود را در جایگاه شخصیت‌های این انیمیشن قرار می‌دهد.

طراحی بسیار مناسب صحنه و کارگردانی اثر به گونه‌ای حرفه ای صورت پذیرفته است که باور پذیری شخصیت‌ها و مکان ها و زمان ها را به راحتی برای بیننده میسر می نمایاند.

وجود شخصیت های مثبت و منفی و استفاده از چهره های خاکستری و همچنین با الگوبرداری از خو و صفت حیوانات و طراحی چهره ها و کارکتر های شخصیتی این انیمیشن، شاهد آن هستیم تا بیننده فارغ از هر دین و زبان و فرهنگ و تمدنی به راحتی بتواند میان شخصیت ها تمیز قائل شده و شخصیت های خوب و بد را از هم منفک و تمییز دهد.

وجود شخصیت‌های داستانی منحصر بفرد در انیمیشن «فهرست مقدس» جانی بی‌بدیل به این پویانمایی ملی بخشیده است، داستانی تاریخی و منبعث از واقعه‌ای حقیقی در سال 500 میلادی، منجر به آن شده تا فرهنگ‌های مختلف جهانی پذیرای این انیمیشن خوش ساخت و با کیفیت باشند.

خوی اشرافی گری، تجمل گرایی و در مقابل آن ساده زیستی و بی آلایشی در جای جای این انیمیشن به چشم می خورد. صفاتی شیطانی و روحانی که شناخت آن و بازشناسی آن از هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، این امر با طراحی کاراکترهای متنوع به خوبی قابل تفکیک و شناخت است.

کسب بیش از 10 جایزه بین‌المللی گواهی بر این مدعاست که این انیمیشن توانسته است هم از نظر شکل و هم از نظر محتوا مخاطبان بسیاری را به خود جلب و جذب نماید.

در پایان می توان گفت با توجه به روش تولید و ساخت و مطالعات فراوانی که بر روی تولید اثر و طراحی شخصیت ها صورت پذیرفته است شاهد آن هستیم تا یک انیمیشن تراز اول ملی و همسنگ با انیمیشن های جهانی در مقابل دیدگان مخاطب وجود دارد، این اثر فاخر ملی در 15 آذر ماه به صورت همزمان در بهترین سینماهای کشور برای اکران عمومی در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار