وصيت‌نامه شهید مرتضی محبی/ کتاب‌هایم را براي تحصيل علم، در راه دين و حوزه صرف كنيد

شهید محبی در وصیت‌نامه خود آورده است: «به خدا توجه كنيد و هميشه به ياد او باشيد و دستورات قرآن و عترت پيامبر را عمل نمایيد. كتاب‌هايم را به اهل حوزه تحويل دهيد و همه امكانات بنده را برای تحصيل علم راه حق، دين و حوزه صرف كنيد».
کد خبر: ۲۶۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ - 10December 2017

وصيت‌نامه شهید مرتضی محبی/ کتاب‌هایم را براي تحصيل علم در راه دين و حوزه صرف كنيدبه گزارش خبرنگار ساجد، طلبه‌ی شهید «مرتضی محبی» سال 1331 در روستای بوران چشم به جهان گشود. وی در دوران نوجوانی به حوزه علمیه قم رفت و همواره در مبارزات علیه رژیم پهلوی شرکت می‌کرد و تابستان ها را مشغول به کار بود.

شهید محبی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ 12 اسفند 1365 طی عملیات کربلای 5 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«سلام و درود بر نایب بر حقش حضرت امام خمينی (مد ظله العالی)

اينجانب به تمام شئونات اسلام اعم از توحيد، نبوت، امامت، معاد، قيامت و عدل الهی و همچنين به فروع آن كه نماز، روزه، جهاد، خمس، زكات، حج، امر به معروف و نهی از منكر كه از قرآن اين كلام هدايت به ما رسيده است شهادت ياد می‌كنم.

به تولی و تبری ايمان دارم و تنها از سلسله جليله ‌روحانيت اصيل، ‌از علمای آن ديار كه با سابقه‌ی تعهد، تقوا، ورع و زبان شمشير گونه‌ی اسلام كه بر هر خصم شيطان صفت می‌تازد و چون نگهبانی بر قله رفيع پاسداری می‌كنند، پيروی می‌نمايم.

از كسانی كه همه‌ی اين حقايق ناب را بهانه‌ی كسب و كار، دكه و دكان قرار می‌دهند متنفرم.

خدايا! به عزيزترين مقربان درگاهت به زنده دارندگان و برپا كنندگان دينت، توفيق عنايت فرما.

از پدر و مادر والامقام خود كه عمری برايم زحمت كشيدند حلاليت می‌طلبم.

اما سخن ديگری با بازماندگان اين دنيا كه شما به زودی بايد به جهان ديگر برويد، پس به فكر خود باشيد، مبادا به خواب غفلت برويد كه سخت در عذاب، شكنجه و جهنم الهی می‌افتيد، بلكه به خدا توجه كنيد و هميشه به ياد او باشيد و دستورات قرآن و عترت پيامبر را عمل نمایيد.

كتاب‌هايم را به اهل حوزه تحويل دهيد و همه امكانات بنده را برای تحصيل علم راه حق، دين و حوزه صرف كنيد.

سخن آخر با خانواده‌ام هميشه شيعه و پيرو قرآن و عترت باشيد، توجه و تفكر به اين حرف‌ها نمایيد تا شايد مشتی كاه دانه‌ای گندم داشته باشيد كه اين‌ها جز ذره‌ای هم به حساب نمی‌آيد، مگر خدا رحم كند و به فضل خود ما را رحمت كند، نه به عدل خود كه روسياه و معصيت كار هستيم.

طبق دستور اسلام و قرآن عمل نمایید، حدود 30 هزار تومان بدهی دارم، از حقوق ماهيانه پرداخت نماييد. خانه‌ی قم سهم معصومه عزيزم كه پيش مادرش ربابه تربيت شود چون قلبش حساس است، مثل شيشه زود می‌شكند.

خانه‌ی آمل سهم فاطمه البته پدر و مادر هم اگر می‌توانند پيش خود داشته باشند تا به شوهری با عقيده ازدواج دهيد و در اين مورد احتياط و مشورت نماييد. ملک كنار خانه قديمی پدرم مال اسماعيل است.

والسلام عليكم و رحمه الله»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار