گاردین:

لابی قدرت‌های جهانی ضد انگلیس لندن را به مخمصه انداخت

در شرایطی که انگلیس به دنبال کسب یک توافق تجاری حاوی امتیازات ویژه با اتحادیه اروپا برای دوران پس از برگزیت است، برخی قدرت‌های جهانی علیه تلاش مقامات لندن وارد عمل شده و به مقامات بروکسل فشار وارد کرده‌اند.
کد خبر: ۲۶۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶ - 10December 2017

لابی قدرت‌های جهانی ضد انگلیس، لندن را به مخمصه انداختبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، نشریه گاردین از لابی قدرت‌های جهانی علیه توافق برگزیتی که مطلوب انگلیسی‌هاست، خبر داد.

به نوشته این نشریه انگلیسی، اتحادیه اروپا بر سر توافق تجاری برای دوران پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موضع سخت‌تری را اتخاذ کرده است.

در گزارش گاردین آمده است که امیدواری ترزا مِی، نخست‌وزیر انگلیس، برای به دست آوردن یک توافق تجاری- حاوی امتیازات ویژه- برای دوران پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا در معرض تهدید قرار گرفت، آن‌هم پس از اینکه شب گذشته مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کردند که برای رد انعقاد یک توافق ویژه با انگلیس تحت فشار بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

یک هفته پس از اینکه ترزا مِی توانست با کسب موافقت اتحادیه اروپا، مجالی را برای آغاز مذاکرات بر سر روابط تجاری آتی کشورش با اتحادیه اروپا را بگشاید، مقامات اتحادیه هم‌اکنون تأکید دارند که انعقاد قراردادی خاص با انگلیس - که از توافقات تجاری با دیگر کشورهای غیرعضو اتحادیه متفاوت باشد - امکان‌ناپذیر است.

یک منبع نزدیک به اتحادیه اروپا به گاردین گفته است که «تعدادی از کشورهای غیرعضو این اتحادیه، نگرانی خود را ابراز کرده و به صراحت گفته‌اند که اگر انگلیس توافقاتی بهتری را نسبت به آن‌ها به دست آورد، این مسئله می‌تواند برایشان مشکل‌آفرین باشد».

این مقام اتحادیه اروپا گفت که پس از خروج انگلیس از بازار واحد اروپایی در مارس 2019، امکان تکرار مفاد روابط تجاری کنونی یا چیزی شبیه به آن وجود ندارد و هیچ توافق تجاری ویژه‌ای وجود نخواهد داشت.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها