با حضور پزشک بدون مرز ایرانی در آنکارا رقم خورد؛

بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در کنفرانس جهانی منع سلاح‌های شیمیایی

پزشک بدون مرز ایرانی با حضور در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی آنکارا به بیان مظلومیت شهدا و جانبازان شیمیایی کشورمان پرداخت.
کد خبر: ۲۶۹۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲ - 10December 2017

بیان مظلومیت جانبازان شیمیایی در کنفرانس جهانی منع سلاح‌های شیمیاییبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دکتر سید ناصر عمادی که در روزهای اخیر در کنفرانس بین‌المللی منع سلاح‌های شیمیایی و میکروبی در آنکارا حضور یافته بود، در گفت‌وگویی، با عنوان اینکه از سراسر دنیا برای شرکت در این کنفرانس آمده بودند، اظهار کرد: همه در مورد حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی و جنگ جهانی اول آگاه بودند اما انگار از 8 سال حمله شیمیایی رژیم بعث علیه ایران کسی مطلع نبود.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های این کنفرانس به سخنرانی بنده اختصاص داشت، افزود: قبل از سخنرانی‌ام با نمایش فیلمی 4 دقیقه‌ای بسیاری از مصیبت‌های جانبازان شیمیایی را به آنها نشان دادم که همه متعجب شدند و ابراز تأسف می‌کردند.

پزشک بدون مرز ایرانی با اشاره به 24 دقیقه سخنرانی‌اش به زبان انگلیسی ادامه داد: لحظه‌ای که مستمعین و پزشکان بسیار متأثر شدند و بعد از سخنرانی مکرراً از کشورهای مختلف به‌ویژه (ترکیه، هلند، آلمان، یوگسلاوی، آمریکا و روسیه) ابراز رنجش و ناراحتی می‌کردند، لحظه‌ای بود که تصویر شهید نوروزی را در بیمارستان اهواز در حالی که تمام بدنش از گاز خردل سوخته بود و با همان وضع به شهادت رسید، به آنها نشان دادم.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر اینکه همانطور که گفته می‌شود شهید آثار جاودان خدا بر بندگانش و موجب بیداری بوده، یک حقیقت است که در این کنگره شاهد آن بودم، خاطرنشان کرد: به لطف خدا و مظلومیت شهدای شیمیایی کشورمان سخنرانی‌ام از برترین سخنرانی‌های این کنفرانس قلمداد شد.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار