مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

آموزش و پرورش کارآمدترین ابزار برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: فرهنگ ضامن حیات جوامع انسانی است و آموزش و پرورش کارآمدترین ابزار برای ترویج و ارزش سازی فرهنگ بخصوص فرهنگ دفاع مقدس در جامعه است.
کد خبر: ۲۶۹۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ - 10December 2017

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان امروز در دیدار با «خدا نظر دريكوند» مدیر کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به نقش آموزش و پرورش در راستای ارتقاء سطح فرهنگی جامعه اظهار داشت: فرهنگ ضامن حیات جوامع انسانی و جعبه ابزاری است که بر رفتار و اقدام‌ها شکل و سازمان می دهد.

سرهنگ ناصرپور افزود: فرهنگ عمومی در بطن مناسبات اجتماعی ابزار نهادی را در اختیار دارد که آموزش و پرورش و مدارس مؤثرترین ابزارهای آن هستند و در راستای تحقق و ارزش سازی فرهنگ در جامعه هدف آموزش و پرورش که دانش آموزان و جوانان‌اند، معلم به عنوان بازوی توانمند آموزش و پرورش همانند انبیاء راهنما و روشن ساز این راه است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان به عنوان جامعه هدف آموزش و پرورش هستند، ابراز داشت: یکی از نقش های مهم آموزش و پرورش، نشر ارزش ها و فرهنگ دفاع مقدس در میان قشر دانش آموز است که آینده سازان این مرز و بوم هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان افزود: نهادینه کردن ارزش‌های دفاع مقدس در ذهن قشر جوان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باعث رشد جوانانی انقلابی و آینده ساز برای کشور می‌شود.

در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان ضمن اشاره به نقش لرستان در دفاع مقدس عنوان کرد: دفاع مقدس یک باور در میان مردم  بود که باعث شد با کمترین دفاع مقدس با تجهیزات و امکانات در مقایسه با دشمن به بار بنشیند.

دریکوند افزود: این باور امروزه باید در مدارس استان ترویج و پیدا کرده و در ذهن دانش آموزان بست داده شود تا شاهد آینده سازانی باشیم که با باور خود نه تنها در عرصه جهاد بلکه در عرصه‌های علمی نیز همانند دفاع مقدس با کمترین امکانات بزرگترین حماسه ها را خلق کنند.

در پایان این دیدار مقرر شد یک کمیسیون تخصصی برای تبیین و گرد آوری نقش آموزش و پرورش لرستان در دفاع مقدس برای تدوین در دانشنامه دفاع مقدس لرستان تشکیل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار