سردار سلامی:

حزب‌الله از رژیم صهیونیستی قدرتمندتر است/ ایران دست برتر را در منطقه دارد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: در برآوردهای جمهوری اسلامی، دیگر رژیم صهیونیستی در حد یک تهدید نیست؛ چراکه امروز حزب‌الله از رژیم صهیونیستی قوی‌تر است.
کد خبر: ۲۶۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴ - 11December 2017

حزب‌الله از رژیم صهیونیستی قدرتمندتر است/ ایران دست برتر را در منطقه داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در همایش «قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار داشت: همه می‌دانند که برخی مناطق همچون غرب آسیا به عنوان نقطه تغییر موازنه قدرت محسوب شده و جنگ‌های بسیار بزرگی در این مناطق به جهت کسب و گسترش قدرت رخ داده است.

وی ادامه داد: منطقه غرب آسیا نقطه استراتژیک و عامل تامین کننده امنیت رژیم صهیونیستی است و به همین دلیل محل برخورد راهبردهای قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای است و شما مشاهده می‌کنید تمامی جنگ‌های چند سال اخیر در این منطقه رخ داده است.

سردار سلامی گفت: رژیم صهیونیستی بخشی از هویت استعماری آمریکا است؛ پس جهان استکبار به دلیل کوچک بودن راهبردی که انتخاب کرده به دنبال تجزیه کشورهای منطقه و تشکیل حکومت‌های ضعیف است، تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد، لذا این رژیم غاصب منبع تنش در منطقه است.

این مقام ارشد نظامی تاکید کرد: بر اساس واقعیت‌های تاریخی نزدیک و موازنه قدرت، امروز ایران اسلامی نه تنها از مرز موازنه قدرت و بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر قدس عبور کرده، بلکه این رژیم را از قواره یک تهدید خارج کرده است.

وی افزود: در برآوردهای جمهوری اسلامی، دیگر رژیم صهیونیستی در حد یک تهدید نیست؛ چراکه امروز حزب‌الله از رژیم صهیونیستی قوی‌تر است.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه در یک موازنه راهبردی بین ایران و آمریکا دست برتر با انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: مواجهه با گروه‌های تروریستی شش سال طول کشید؛ اما در این مدت برای اولین بار آمریکا توان مداخله مستقیم نظامی پیدا نکرد؛ زیرا توان جنگ مستقیم را در جهان اسلام ندارد، پس جنگ نیابتی را پیش گرفت و با تمام توان از تروریست‌های تکفیری حمایت کرد؛ اما سرانجام همه این توطئه‌ها به شکست آمریکا و پیروزی جبهه مقاومت انجامید.

وی با اشاره به بودجه کلان نظامی آمریکا که با بودجه نظامی کل جهان برابری می‌کند، گفت: آمریکا با این تجمیع قدرت نظامی نمی‌تواند پیروز شود و همه اقدامات آمریکایی‌ها در منطقه تاکنون برای آنها نتیجه عکس در پی داشته است.

سلامی با بیان اینکه امروز ایران دارای دست برتر در منطقه است، افزود: اینکه امروز عراق، سوریه و لبنان در کنار ایران اسلامی قرار گرفته و مکملی برای نظام جمهور اسلامی محسوب می‌شوند، نتیجه عملکرد آمریکا در غرب آسیاست.

وی گفت: امروز نیروهای مردمی در عراق ضامن قدرت دولت مرکزی هستند که در موضوع تجزیه کردستان عراق این قدرت را مشاهده کردید.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: امروز با پدیده شکل‌گیری قدرت‌های مردمی در کشورهای اسلامی منطقه مواجه هستیم که این پدیده می‌تواند آرزوها را واقعیت ببخشد و شما تبلور آن را امروز در عراق، سوریه، ایران، لبنان، افغانستان و پاکستان می‌بینید که همگی در یک جبهه با کفر و استکبار مبارزه می‌کنند و دشمن قادر به شکست آنها نیست.

سلامی اضافه کرد: این پدیده امروز در یمن و بحرین هم که درگیری میان حق و باطل در جریان است، دیده می‌شود و قطعاً نتیجه آن تغییر موازنه قدرت به نفع مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی منبع تنش در منطقه هستند، گفت: این دو رژیم با هم گره خورده و درگیری‌های خونین و مشکلات را برای مردم منطقه در راستای اهداف شوم خود رقم زدند. این در حالی است که جمهوری اسلامی بدون هیچ چشم‌داشتی به کرامت مسلمانان می‌اندیشد و راهبردهایش موجب شکست توطئه دشمنان شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پیروزی‌های جبهه مقاومت را به دلیل رهبری‌های راهبردی فرماندهی معظم کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی توانسته‌اند به خوبی جبهه مقاومت را هدایت و دشمنان را با شکست مواجه کنند.

سردار سلامی تصریح کرد: تحولات اخیر منطقه، بویژه در فلسطین و آتش زدن تصاویر پادشاهان سعودی و سر دادنِ شعار علیه آنها پدیده جدیدی است که نشان می‌دهد استراتژی‌های دشمن در فلسطین، کردستان عراق، سوریه، عراق، لبنان و یمن شکست خورده است.

وی افزود: برخی قدرت‌های منطقه فکر می‌کنند با بلندپروازی می‌توانند به یک قدرت بزرگ تبدیل شوند؛ اما بین واقعیت و آرزوهای آن‌ها فاصله بسیاری است و این جبهه مقاومت و ملت‌های مسلمان هستند که با مهار تفکر «تکفیر» بر سرنوشت خود حاکم می‌شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: محو رژیم صهیونیستی عامل اصلی امنیت و ثبات در منطقه است که ان‌شاءالله به یاری خدا این مهم تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار