استاندار اردبیل خبر داد؛

اختصاص مبلغ 130 میلیارد ریال برای تکمیل ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل

«اکبر بهنامجو» گفت: عملیات اجرایی ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل پیشرفت خوبی داشته است و با 80 میلیارد ریال اعتبار استانی و 50 میلیارد ریال اعتبار اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل تکمیل می‌شود.
کد خبر: ۲۶۹۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲ - 11December 2017

مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل با 80 میلیارد ریال اعتبار استانی و 50 میلیارد ریال اعتبار بنیاد حفظ آثار تکمیل می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اردبیل، «اکبر بهنامجو» استاندار اردبیل امروز (دوشنبه) در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه‌ای با اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل، میلغ 80 میلیارد ریال اعتبار توسط استانداری اردبیل و 50 میلیارد ریال هم از سوی اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان برای تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل اختصاص می‌یابد تا این مجموعه فرهنگی در موعد مقرر خود بهره‌برداری شود.

وی افزود: در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل، سال آینده شاهد بهره‌برداری این مرکز خواهیم بود.

استاندار اردبیل گفت: در بازدیدی که از مجموعه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل صورت گرفت، این مجموعه در رینگ گردشگری شورابیل و در مکان خوبی با طرحی نو و منطبق با بافت منطقه احداث شده و از پیشرفت خوبی برخوردار است.

بهنامجو بیان داشت: احداث این مجموعه در استان اردبیل، با هدف آشنایی نسل‌های آینده از فداکاری‌ها و رشادت‌های مردم استان در جنگ تحمیلی ضرورت داشت و برای تکمیل آن آماده مساعدت ویژه هستیم.

وی با اشاره به تأثیر این مجموعه در بحث گردشگری استان اردبیل،‌ افزود: ظرفیت‌های استان اردبیل در بخش گردشگری بسیار بالا است و این طرح هم در جذب گردشگران داخلی و خارجی مؤثر خواهد بود .

بهنامجو افزود: عزت و اقتدار ما حاصل ایثارگری‌های شهدا و نیز صبر و تحمل خانواده‌های شهدا و جانبازان است.

خاطرنشان می‌شود، عملیات احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان اردبیل از سال 1389 آغاز شد که به صورت رسمی از سال گذشته شتاب گرفت.

این طرح در زمینی به مساحت 4.5 هکتار با زیر بنای 6 هزار و 500 مترمربع در چهار طبقه متشکل از آمفی تئاتر، 2 سالن مجزا، کتابخانه،گالری ثابت، بخش روایت‌گری و سایت اداری ساخته می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار