دفاع پرس گزارش ‌می‌دهد؛

تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی و سراسر جهان/ اقدام ترامپ با محکومیت بین‌المللی روبرو شده است

اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد شهر قدس، باعث تظاهرات گسترده ضد رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی و دیگر نقاط جهان شده است.
کد خبر: ۲۶۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ - 11December 2017

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس، اقدام دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن شهر بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و دستور انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس اشغالی، باعث واکنش‌های گسترده‌ای در سطح محلی، منطقه‌ای و خصوصا جهانی شده است.

در همین راستا، تمام مناطق فلسطین اشغالی (قدس، رام‌الله، غزه و...) شاهد درگیری‌های شدید شهروندان فلسطینی با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست بود.

هلال احمر فلسطین روز گذشته در جدیدترین گزارش خود در مورد تلفات درگیری میان فلسطینیان و صهیونیست‌ها، اعلام کرد: 157 فلسطینی طی درگیری‌های 24 ساعت اخیر با نظامیان صهیونیست مجروح شده‌اند.

رژیم صهیونیستی علاوه بر درگیری با غیرنظامیان فلسطینی، مواضع نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را علاوه بر شهر غزه، در شهرهای «جبالیا» در شمال و «خان یونس» در جنوب نوار غزه نیز هدف حمله قرار دادند. در این حملات، 2 تن از نیروهای حماس با نامه‌های «محمد الصفدی» و «محمد العطل» به شهادت رسیدند.

تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی و سراسر جهان/ محکومیت بین‌المللی اقدام ترامپ
گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، در پاسخ به این عملیات نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، ضمن صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: «در این بیانیه آمده است: کاری می‌کنیم تا دشمن از برآورد اشتباه خود از سکوت مقاومت و شیوه مدیریت نبرد، سخت پشیمان شود.»

فرماندهی گردان‌های عزالدین قسام در ادامه افزود: «دشمن طی روزهای آینده به اشتباه بزرگ و ارزیابی نادرست خود از اراده و تصمیم مقاومت پی خواهد برد.»

در ابعاد منطقه‌ای نیز سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان را می‌توان یکی از مهم‌ترین واکنش‌ها به اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانست.

وی ضمن محکوم کردن تصمیم ترامپ اظهار داشت: «ترامپ به هیچ‌کس احترام نمی‌گذارد. چیزی که شاهد آن بودیم، تحقیر دنیا به خاطر اسرائیل بود.»

سیدحسن نصرالله دلیل این موضوع را غافل شدن مسلمانان و کشورهای اسلامی از موضوع فلسطین دانست و گفت: «دولت‌های مسلمان باید سفرای آمریکا در کشورهای خود را احضار و رسما به این تصمیم ترامپ اعتراض کنند.»

دبیرکل حزب‌الله با اشاره به گذشت 100 سال از زمان صدور پیمان بالفور، اعلام کرد: «امروز شاهد اجرای پیمان بالفور جدیدی هستیم.»

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه نیز در همین راستا، اسرائیل را «دولت سرکوب‌گر» نامید و از اقدام اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد قدس به عنوان «تنش‌آفرینی» یاد کرد.

اردن نیز در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ، دستور بازنگری در توافقات انجام شده با رژیم صهیونیستی را صادر کرد. این تصمیم طی جلسه اخیر اعضای پارلمان اتخاذ شد.

«رائد خزاعله» رئیس کمیته امور خارجی پارلمان اردن نیز در همین رابطه گفت: «تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا [در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی] به منزله نقض توافق‌های بین‌المللی است.»

با این حال، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس نه‌تنها توجهی به فشارهای وارد شده از سوی دولت‌ها و ملت‌های مسلمان از خود نشان نداده است، بلکه علاوه بر مطرح کردن لزوم پذیرش قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پیش از هر مذاکره، رئیس‌جمهور ترکیه که از مخالفان این موضوع است را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

تظاهرات گسترده ضد صهیونیستی در فلسطین اشغالی و سراسر جهان/ محکومیت بین‌المللی اقدام ترامپ
با توجه به موقعیت کنونی، هر نوع عقب‌نشینی آمریکا و رژیم صهیونیستی از تصمیم اتخاذ شده در مورد قدس شریف بعید به نظر می‌رسد.

تنها موضوعی که می‌تواند آمریکا و رژیم اشغالگر قدس را به عقب‌نشینی وادار کند، استفاده از گزینه مقاومت علیه این دو دولت در عرصه سیاست بین‌الملل و فضای رسانه‌ای توأم با تمرکز بر گسترش فعالیت‌های ضدصهیونیستی از طریق فعالان هوادار مقاومت در فضای مجازی است.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها