وصیت‌نامه شهید محمدرضا فیض‌آبادی‌فراهانی/ تنها انتظار خانواده شهدا، حفظ اسلام است

شهید فیض‌آبادی‌فراهانی در وصیت‌‌نامه خود آورده است: «به فرصت‌طلبان اعلام می‌کنيم که دلسوزی برای شهدا نکنند که خانواده شهدا هيچ انتظاری به غير از حفظ اسلام، قرآن و احکام الهی ندارند».
کد خبر: ۲۷۰۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۱ - 12December 2017

وصیت‌نامه شهید محمدرضا فیض آبادی فراهانی/ تنها انتظار خانواده شهدا حفظ اسلام استبه گزارش خبرنگار ساجد، شهید «محمدرضا فیض آبادی فراهانی» یک شهریور 1339 در تهران چشم به جهان گشود. وی به مدت 10 سال در حوزه علمیه قم تحصیل کرد و با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد. شهید فیض آبادی فراهانی در جبهه وظیفه تبلیغ را بر عهده داشت و سرانجام 11 اسفند 1362 در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«خدايا، خداوندا! شهادت می‌دهم که خدایی جز تو نيست و شهادت می‌دهم که محمد (ص) فرستاده‌ی توست و شهادت می‌‌دهم که علی (ع) ولی توست و برای راهنمایی بشر، 11 چراغ هدايت فرستادی که اولادان آن‌ها شهيد محراب و عدالت می‌باشند. شهادت می‌دهم که خط ولايت فقيه، تداوم بخش راه انبيا و اوصيا می‌باشد و اطاعت‌شان واجب که قرآن می‌فرمايد: «اطيعوا ‌الله ‌و اطيعوا ‌الرسول ‌و ‌اولی‌‌الامر ‌منکم» و می‌دانيم که راهشان، صراط مستقيم و صراط هدايت و قرآن کريم است که می‌فرمايد: «و ان هذا صراطی مستقيما فاتبعوه و لا تتبعوا السبل فتفرق بكم عن سبيله» خداوند بدين راه توصيه نموده است.

پروردگارا! قيام و حرکتم به خاطر توست که فرمودی: «و قاتلوهم حتی لاتکون فتنه» قيام کرديم تا فتنه را براندازيم و راه دين را پياده کنيم و باز فرمودی «و ما لکم لاتقاتلون فی سبيل‌الله» چرا نمی‌جنگيد در راه خدا اينک حرکت کرديم تا تو را ياری کنيم.

خداوندا! اميدوارم که با دادن جان خود در راه تو بتوانم گوشه‌ای از بار کاروان شهيدان را که بر دوش خود دارم، به مقصد برسانم.

وقتی طول دوران طلبگی، کلاس‌هايی برای عزيزان داشتم، عده‌ای از آن‌ها شهيد شدند و به ديار عاشقان پيوستند، بارها با خود فکر می‌کردم که چرا غافله اين عزيزان رفت و من هنوز جا مانده‌ام و آنان سبقت گرفتند و جزو مقربين درگاه الهی قرار گرفتند که السابقون السابقون اولئک المقربون. به قول امام‌مان، آن رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: سيره انبيای عظام، خصوصا نبی اکرم (ص) و اصحابش در طول تاريخ، فدا شدن در راه اسلام بوده است و مردم ما هم اين سيره را در پيش گرفته و از آنان تبعيت می‌کنند.

اين انقلاب، انقلابی است که فرزندانش به ندای هل من ناصر فرزند زهرا (س) قيام کردند، چون به گفته رهبرمان اگر نهضت حسين (ع) نبود، يزيد و اتباع يزيد، اسلام را وارونه به مردم نشان می‌دادند. اين انقلاب به خواست خدای تبارک و تعالی شکست نخواهد خورد.

سخنی با ملت و امت حزب الله

بايد محکم بايستيم و خود را برای مقابله با مشکلات احتمالی آماده کنيم که پير طريق‌مان فرمودند: اگر ما تسليم آمريکا و ابرقدرت‌ها می‌شديم، ممکن بود امنيت ظاهری درست می‌شد و قبرستان‌های ما پر از شهدای عزيز نمی‌شد، اما مسلما استقلال و آزادی و شرافت ما از بين می‌رفت.

ما بايد هم‌چون حسين (ع) فرياد برآوريم که: «هيهات منا الذله» بار خدايا! ملت جهادگر و مبارز ايران در اين عصر و زمانی که تمامی مستضعفين و مسلمين جهان کمک و ياری می‌طلبند، به خاطر اسلام و دفاع از حريم قرآن و مسلمين زجر ديده، قيام نموده و هدفش پياده کردن قرآن و احکام الهی است و به جز اتکال به درگاه تو و اعتماد به عنايات تو پناهی ندارند که تو خود آنان را ياری کنی، چرا که فرمودی: ان تنصر الله ينصرکم و وعده‌ی نصرت دادی که ان تنصرکم الله فلا غالب لکم.

خدايا! ما پيروزی‌ها را از آن تو مي‌دانيم که اگر امدادهای غيبی تو نبود، ما قدرت مقابله با دشمن‌های حيله‌گر جهانی را نداشتيم که «و ماالنصر الا من عندالله»

سخنی با برادران طلبه و ياران رهبر انقلاب

برادران! اگر امروز که روز سرنوشت‌ساز امت اسلامی و روز امتحان الهی است، ما قدری سهل انگاری درباره خون شهيدان کنيم و فرصت را به دست فرصت‌طلبان دهيم، اسلام و انقلاب عظيم اسلامی ما را خدشه‌دار می‌کنند. به هوش باشيم و دو جبهه‌ی درس و انقلاب را داشته باشيم و به فرصت‌طلبان هم اعلام می‌کنيم که دلسوزی برای شهدا نکنند که خانواده شهدا هيچ انتظاری به غير از حفظ اسلام، قرآن و احکام الهی ندارند. آنان که می‌خواهند به اسم آزادی و دفاع از خون شهدا سخن بگويند، منافع خود را از دست داده‌اند و دايه مهربان‌تر از مادر شده‌اند، بايد بدانند که ملت ما بيدار است و خوب اين افراد را می‌شناسد. مايه تعجب است که حدود چهار سال از انقلاب عظيم اسلامی ما می‌گذرد؛ چرا هنوز به خودشان نيامده‌اند.

اتمام حجتی با گران‌فروشان و محتکران خدانشناس که با خون اين عزيزان می‌خواهند بازی کنند، می‌کنم و آن سخن امام است که فرمودند: محتکران و گران‌فروشان خدانشناس بايد از غضب الهی بترسند و بيش از اين خود را در پيشگاه خدا و خلق رسوا نکنند که عذاب الهی گريبان آنان را خواهد گرفت.

سخني با شما که در صحبت‌های‌تان ناراحت بوديد و شرم داشتيد از اين که از خانواده خويش، شهيدی تقديم خدا نکرده‌ايد:

از شما می‌خواهم که ثابت قدم بوده، رسالت خون شهيدانی که عزت را بر ذلت ترجيح دادند را به دنيا برسانيد و بفهمانيد که ما پيرو اسلام و پيامبر و علي و اولادش و رهبر انقلاب هستيم و ايستاده‌ايم و مستضعفين جهان را از چنگال مستکبرين نجات خواهيم داد و اسلام پيروز است.

ای خواهر و برادرانم! از شما می‌خواهم که نفس سرکش را تزکيه کنيد و خدا و ذکر او را فراموش نکنيد که ذکر خدا آرامش‌بخش قلب‌ها است. نمازهای‌تان را بخوانيد و دين و مکتب خدا را فراموش نکنید.

سخنی هم با خانواده خويش دارم و آن اين است که اميدوارم از جدتان درس گرفته و در پياده کردن احکام الهی در خود و فرزندان کوشا باشيد و دست از حمايت رهبری برنداريد. واجبات خدا را انجام دهيد و محرمات را ترک کنید.

در خاتمه با شما ای پدرم! آن‌چه را که دارم، مقداری از آن را خمس داده، بقيه را خودتان آن‌چه صلاح و رضای خدا در آن است طبق شرع و دستور اسلام رفتار کنید. برايم ده روز نماز و روزه احتياطا بخوانيد و بگيريد.

از دوستان و عزيزان و همه فاميل می‌خواهم که مرا حلال کنند.

خدايا! خدايا! تا انقلاب مهدی، خمينی را نگه‌دار.

رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما.

صدام و لشكرش را نابودشان بگردان.

لياقت شهادت نصيب‌مان بگردان.

زيارت کربلا نصيب‌مان بگردان.

مجروحين و معلولين شفا عنايت فرما.

خدايا! توطئه‌گران جهانی که عليه اسلام دست به دست هم داده‌اند را نابودشان بگردان.

قال رسول‌ الله: مثل امتی کمثل سفينه نوح، من رکبها نجی و من تخلف عنها غرق.

قال رسول‌ الله: ان الحسين، مصباح الهدی و سفينه النجاه»

انتهای پیام/ 111

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار