سردار منتظر المهدی خبر داد؛

افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور/ 80 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور است

سخنگوی ناجا با بیان اینکه 80 درصد کشفیات مواد مخدر از شرق کشور است، گفت: کشف 8 هزار و 700 کیلو مواد مخدر در هرمزگان بزرگ‌ترین کشف در طول 10 سال گذشته است.
کد خبر: ۲۷۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹ - 11December 2017

افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر در کشور/ 80 درصد کشفیات مواد مخدر در شرق کشور استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار سعید منتظر المهدی در حاشیه جلسه هم‌اندیشی با خبرنگاران حوزه اجتماعی با بیان اینکه باید در خصوص مبارزه با مواد مخدر در کشور کمپینی تشکیل شود، اظهار داشت: خطرات مواد مخدر همیشه در کمین خانواده‌هاست و در این موضوع باید همه به یاری پلیس بشتابند.

وی با اشاره به اینکه در 9 ماه سال‌جاری با افزایش 13 درصدی کشفیات مواد مخدر مواجه بودیم، گفت: در 9 ماهه امسال 525 هزار کیلو انواع مواد مخدر کشف شده است که بخش عمده آن تریاک بوده است.

سخنگوی ناجا با بیان اینکه سطح زیر کشت مواد مخدر در افغانستان افزایش 60 درصدی داشته است، افزود: امسال در افغانستان 9 میلیون تن تریاک تولید شده که افزایش 90 درصدی داشته است.

سردار منتظر المهدی با اشاره به اینکه 80 درصد مواد مخدر کشف شده در شرق کشور بوده است، خاطرنشان کرد: کشف 8 هزار و 700 کیلو مواد مخدر در هرمزگان بزرگ‌ترین کشف در طول 10 سال گذشته بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در طول 9 ماه امسال افزایش 7 درصدی دستگیری توزیع‌کنندگان مواد مخدر و افزایش 20 درصدی جمع‌آوری معتادین متجاهر داشتیم.

سردار متتظر المهدی با بیان اینکه حدود 225 میلیون مصرف کننده مواد مخدر و 700 نوع مواد مخدر توهم‌زا و روانگردان در جهان وجود دارد، گفت: امروز سن اعتیاد در مردان 24 و در زنان 26 سال رسیده است و شروع انحراف به سمت اعتیاد در ایران 15 سال است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش، صداوسیما، وزارت ارشاد، مساجد، روحانیون، خانواده‌ها باید در کنار پلیس امر پیشگیری از مواد مخدر را انجام دهند.

سخنگوی ناجا در پایان با اشاره به حوزه پیشگیری مبارزه با مواد مخدر، گفت: کارهای خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده و در حال حاضر 16 مرکز مشاوره در حوزه پیگیری مواد مخدر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار