رئیس بنیاد شهید شهرستان اراک خبر داد؛

جمع‌آوری 46 ویترین از آثار مربوط به شهدای دفاع مقدس در اراک

«مرتضی انصاری‌فر» گفت: 175 اثر از شهدای دفاع مقدس توسط بنیاد شهید شهرستان اراک جمع‌آوری شده که در قالب 37 ویترین بزرگ و 9 ویترین کوچک ساماندهی و چیدمان شده است.
کد خبر: ۲۷۰۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۰ - 12December 2017

جمع‌آوری 46 ویترین از آثار مربوط به شهدای دفاع مقدس در اراکبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از اراک، «مرتضی انصاری‌فر» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک، در حاشیه نشست با «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، اظهار داشت: نیاز جامعه امروز ما با توجه به هجمه‌های فرهنگی اتخاذ شده از سوی دشمنان و جنگ نرم، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه و در میان اقشار مختلف اجتماع و به ویژه مردم است.

وی افزود: در بحث مربوط به جمع‌آوری و نگه‌داری آثار شهدا، موزه‌ای در کانون امام علی (ع) اراک وجود دارد که ما در آن 175 اثر از شهدای دفاع مقدس استان مرکزی جمع‌آوری و در آن‌جا نگه‌داری می‌کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک تصریح کرد: 37 ویترین بزرگ و 9 ویترین کوچک در این موزه وجود دارد که آثار مربوط به این شهدا را نمایش می‌دهد.

انصاری‌فر با اشاره به بازدید دانش‌آموزان و دانشجویان از این غرفه‌ها، گفت: در برنامه‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، بازدید این اقشار را از این غرفه‌ها داریم و این ظرفیت وجود دارد که با همکاری اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی بتوان از این ویژگی‌ها بیشترین بهره را برد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی و به سبب شرایط مناسب نگه‌داری اسناد و مدارک دفاع مقدس، بسترهای انتقال این آثار به این مرکز وجود دارد، از این رو بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اراک همکاری و تعامل لازم را با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار