ابوشریف:

طرح ترامپ در خصوص قدس پیامدهای خطرناکی برای منطقه دارد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: طرح ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی ناقض هویت عربی و اسلامی منطقه است.
کد خبر: ۲۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸ - 12December 2017

طرح ترامپ در خصوص قدس پیامدهای خطرناکی برای منطقه داردبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ناصر ابوشریف در پاسخ به این سئوال که تحلیل شما از نقدهای وارد شده به ترامپ در خصوص به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی چیست اظهار داشت: اروپایی‌ها و برخی از کشورهای عربی به دنبال این اقدام ترامپ انتقادهای خود را به صورت رسمی اعلام کردند. آمریکا اینطور اظهار می‌کند که تصمیم ترامپ برای امنیت و آینده فلسطین بوده است.

وی ادامه داد: همچنین عده‌ای معتقد هستند که به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت جدید رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا یک قطعنامه و تعهد مشروع است که باید به آن احترام گذاشته شود؛ اما از آشوب و ایجاد هرج و مرج در منطقه واهمه دارند، همچنین واکنش فلسطینی‌ها نسبت به رسمیت بخشیدن به پایتختی قدس نیز ترس دیگر آنها است.

ابوشریف خاطرنشان کرد: آنها نگران هستند که موج جدیدی از خشونت و افراط‌گرایی شکل بگیرد و باعث ناامنی در منطقه شود در همین راستا هم انتقادهای خود به ترامپ را به صورت علنی عنوان کردند.

وی ادامه داد: طرز نگاه ما در رابطه با معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا جور دیگری است. از نظر ما حرف فلسطینی‌ها حق است. قدس، فلسطین و مسجدالاقصی متعلق به تمام ملت‌های مسلمان،‌ عربی و اسلامی است چرا که قدس و مسجدالاقصی مکان مقدسی برای تمام مسلمانان و اعراب است اما رژیم صهیونیستی تلاش کرده است که بر آن سیطره پیدا کرده و حرف خود را از طریق آمریکا و سایر قدرت‌های جهانی به کرسی بنشاند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین ادامه داد: به عقیده ما رژیم صهیونیستی هیچ حقی در فلسطین و مقدسات اسلامی ندارد به همین دلیل هم یقین داریم که ترامپ طرحی خطرناک را ارائه کرده که پیامدهای بسیار بدی برای تمام منطقه و جهان عربی و اسلامی به دنبال خواهد داشت.

ابوشریف تاکید کرد: از نظر ما این طرح ناقض هویت عربی و اسلامی منطقه است. غربی‌ها و برخی اعراب نیز از تایید این امر واهمه دارند چرا که یقین دارند به خشونت‌ها در منطقه دامن خواهد زد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص رویکرد ایران نسبت به مساله قدس و فلسطین، گفت: ایران از ابتدا موضع مشخصی در قبال این موضوع داشته است و هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته است. ایران همواره آمریکا را استکبار جهانی خوانده است و بر اساس گفته امام خمینی (ره) که آمریکا شیطان بزرگ است، ایران همواره موضعی شفاف در قبال رژیم صهیونیستی داشته است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر اساس منویات امام خمینی (ره)، ‌اسرائیل را غده سرطانی دانسته است افزود: نه فقط برای مردم فلسطین بلکه برای کل جهان اسرائیل چنین حکمی دارد. به همین دلیل هم رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد ایران پیشرفت کند زیرا آنها مخالف پیشرفت ایران و هر کشور اسلامی در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه توسعه و پیشرفت هیچ کشور عربی و اسلامی را نمی‌دهند به عنوان نمونه عربستان سعودی طرحی را برای خرید هواپیماهای فوق مدرن اف 35 نظامی به آمریکا پیشنهاد داد. عربستان و رژیم صهیونیستی رابطه خوبی با یکدیگر دارند با این وجود اسرائیل با خرید هواپیماهای جنگی اف 35، عربستان از آمریکا مخالفت کرد. همانطور که گفتم تا وقتی اسرائیل در منطقه باشد اجازه نمی‌دهد هیچ کشوری در منطقه پیشرفت کند، حال ایران باشد یا سایر کشورهای منطقه فرقی نمی‌کند.

ابوشریف در پایان در پاسخ به این سئوال که از نظر شما کشورهای اسلامی در چنین شرایطی چه رویکردی می توانند داشته باشند؟ خاطرنشان کرد: ایران دیدگاه کاملا پیش‌رویی در منطقه نسبت به رژیم صهیونیستی دارد زیرا رژیم صهیونیستی را کاملا نامشروع می‌داند که با حمایت استکبار جهانی در منطقه شکل گرفته است، پیشنهاد من این است که تمام مردم با اتحاد و مقاومت در برابر این رژیم بایستند، زیرا کشورهای عربی و اسلامی دارای قدرت‌ها و توانمندی‌های بسیار زیادی هستند اما متاسفانه این توانمندی‌ها به خاطر حوادث چند سال گذشته متشتت و دچار تفرقه شده است و متاسفانه آنها در برابر دشمنان متحد نیستند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار