وصیت‌نامه شهید احمدعلی ازگلی/ شهید با خون خود جامعه ظلمانی را روشن می‌کند

شهید ازگلی در وصیت‌نامه خود آورده است: «شهید با خون خود جامعه را به حرکت در می‌آورد و امیدوارم که خون من هم، چنین باشد و شهید با خون خود جامعه ظلمانی و بی‌روح را چون روز، روشن و نورانی می‌کند و راه را بر دیگر بنده‌های خداوند باز و جاودانه می‌سازد».
کد خبر: ۲۷۰۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ - 12December 2017

وصیت‌نامه شهید احمدعلی ازگلی/ شهید با خون خود جامعه ظلمانی را روشن می‌کند

به گزارش خبرنگار ساجد، شهید «احمدعلی ازگلی» در سال 1338 چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام 11 شهریور 1360 طی عملیات بازی دراز در منطقه سرپل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن ارحیم

به نام خدا و بیاد حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)

ضمن اقرار به بندگی و یکتا پرستی خداوند باری تعالی و ایمان به روز جزا و پیامبران پروردگار عالمیان و ایمان به آخرین پیامبر خدا حضرت محمد بن عبدالله (ص) و آخرین دین خدا «اسلام» و کتابش قرآن و ایمان به 12 جانشین رسول خدا (علی بن ابیطالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی بن حسین، محمد بن علی، جعفر بن محمد، موسی بن جعفر، علی بن موسی، محمد بن علی، علی بن محمد، الحسن بن علی، محمد بن حسن العسکری) مراتبی را خدمت پدر بزرگوار خود و مادر عزیزم عرضه می‌دارم.

پدر جان و مادر گرامی: پیش از همه من از هر 2 شما حلالیت می‌طلبم. امیدوارم که مرا مورد عفو خود قراردهید تا بدین وسیله مورد بخشش خداوند قرار گیرم. از خواهر و برادران خود نیز برایم حلالیت بطلبید.

پدر جان همه آشنایان و دوستان را از من راضی گردانید و از آن‌ها بخواهید که در حق من دعا کنند. امیدوارم که از رفتن من به سرای آخرت هیچ ناراحت نباشید چرا که مرگ حق است و چه خوب است که مرگ فی سبیل الله باشد. چه لذتی بالاتر از اینکه انسان شهید شود. شهید با خون خود جامعه را به حرکت در می‌آورد و امیدوارم که خون من هم چنین باشد و شهید با خون خود جامعه ظلمانی و بی‌روح را چون روز روشن و نورانی می‌کند و راه را بر دیگر بنده‌های خداوند باز و جاودانه می‌سازد.

عزیزانم: شهید زنده و ناظر است پس چرا غم می‌خورید؟ مگر نه این است که من امانتی بوده‌ام از خداوند نزد شما؟ حال خداوند این امانت را از شما می‌خواهد پس گیرد، چرا گریه و شیون می‌کنید؟ شما باید خیلی خوشحال باشید از این بایت که مسئولیت امانت داری شما بسر آمده است.

مادر گرامی: تو باید چون زینب کبری رشید و بردبار باشی و چون کوه استوار، تو باید چنان روحیه‌ای از خود نشان دهی که زنان دیگر از تو درس شهامت بیاموزند، تو باید پیام رسان خون شهدا باشی و گوش بفرمان رهبر انقلاب و به انتظار مهدی آل محمد بنشینی و دل و جانت را تسکین بخشی.

و تو ای خواهر من: حجاب را برگیر و در خط امام قدم بردار و یک لحظه از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) غافل مباش و خدا را بیاد داشته باش. تو باید بدانی که خون شهیدان با حرکت تو و امثال تو به هدر نخواهد رفت و تو باید با کسب کردن معلومات اسلامی و بیان آن پیام رسان خون گلگون کفنان باشی.

برادرانم: شما نیز باید یاوری از یاوران خمینی باشید چرا که او نائب برحق امام زمان (عج) است، راه او راه حضرتش می‌باشد، مبادا او را تنها بگذارید چرا که دین خدا را تنها گذاشته‌اید، هر دوی شما باید امام زمانی باشید، دل و جان خود را تزکیه کنید و پاک کنید و همیشه خدا را بیاد داشته باشید و جوانانی پاک در روی زمین کنید، شما باید با درس خواندنتان انقلاب را یاری کنید.

و شما ای دوستان و آشنایان من: تقوی را پیشه خود سازید و یک لحظه انقلاب و رهبر انقلاب را فراموش نکنید. با خلوص نیت فداکاری و جانبازی نمایید و با تزکیه نفس زمینه ظهور حضرت مهدی را فراهم آورید، به فرزندان خود درس اسلام و شهادت در راه آن را بدهید و در نماز آن‌ها را دعا کنید تا خدا آنان را فرزندان نیکو و صالح و نماز خوان و هدایت شده قرار دهد.

خانواده گرامی: برای امام زمان (ظهور و سلامتی حضرتش) جلسات تشکیل دهید و در جلسات مخنص او شرکت نمایید برای او زیاد دعا کنید چرا که پیروزی شما در همین است.

پدر جان: این طلب‌ها را فراهم آور و در راه خدا و امام زمان (عج) مصرف نما.

اصغر حاج رحمت چهار هزار تومن، صندوق تعاونی حدود پنج هزار تومان، مدرسه نیکان نزدیک 2 تومان، پویا حدود یک تومان بیشتر، 2 قطعه عکس از آقای پور جعفری در مدرسه نیکان، متذکر می شوم که پول مربوط به صندوق مال خودتان می‌باشد.

در ضمن به این افراد بدهکارم: یک نوار (کاست) به اصغر خاله عفت، کتاب شوق مهدی به آقای شاه حسینی، کتاب شیخ صدوق و 2 مقاله و کتابی به نام مبانی دین از طریق یزدانفر تماس بگیرید. ضمنا هر کسی ادعایی کرد او را راضی گردانید. اگر توانستید برای یک ماه برایم روزه به احتیاط بگیرید و نماز بخوانید. اجبار نمی‌کنم یک مقدار پول برای بیت المال بدهید.

کتاب‌هایم را در اختیار افراد مومن قرار دهید و به خانواده‌ام توصیه می‌کنم که آن‌ها را مطالعه کنند. از پسر عموهایم هاشم، داوود، صالح، عباس و فرزندان خاله‌هایم و خود آن‌ها بخواهید که از آن‌ها استفاده کنند. آلبوم‌های عکسم را به خواهر و برارادرانم می‌بخشم و از آن‌ها می‌خواهم که آن‌ها را تکمیل نمایند.

در خاتمه از همه دوستان و آشنایان (عمو، زن عمو، خاله، شوهر خاله، عمه، پدر بزرگ و مادر بزرگ، دایی و زن دایی و همه فرزندان آن‌ها حلالیت می‌طلبم) به پسر عمویم‌ها هم بگویید که در راهش ثابت قدم باشد و راهی را جز راه امام زمان (عج) قبول ننماید، همه شما باید امام زمانی باشید و در راه او بکوشید.

در پایان از همه خداحافظی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم.

دیدار در روز قیامت

فرزندی از فرزندان شما

احمد ازگلی 60/4/24

توصیه می‌کنم:

در دعای ندبه و کمیل شرکت نمایید و قرآن زیاد بخوانید. دعا زیاد بخوانید. ذکر رکوع و سجود را طولانی کنید. از نماز شب غافل نباشید. برای امام زمان (عج) زیاد دعا کنید. نماز را با سوز و گداز بخوانید... نماز را با سوز و گداز بخوانید... نماز را با سوز و گداز بخوانید، برای انقلاب زیاد کار کنید. همیشه دعا گوی رهبر انقلاب باشید.»

انتهای پیام/ 181

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار