عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ترامپ با ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه آغازگر تنشی جدید است

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ممانعت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط کاخ سفید به بهانه مبارزه با تروریسم می‌تواند آغازگر تنشی جدید در منطقه باشد؛ چراکه آن‌ها همچنان به ریشه دواندن داعش در سوریه امید دارند.
کد خبر: ۲۷۰۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴ - 12December 2017

ترامپ با ممانعت از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه آغازگر تنش جدید است«محمدمهدی برومندی» عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با بیان اینکه آمریکا از حامیان تراز اول گروه تروریستی داعش بوده است، اظهار داشت: امروز عراق و سوریه با مجاهدت‌های رزمندگان جبهه‌ مقاومت توانستند از لوث وجود داعش، این جریان خطرناک ضد اسلامی پاک شوند.

وی افزود: نیروهای نظامی روسیه که به منظور پشتیبانی رزمندگان مقاومت در منطقه حضور داشتند، هم‌اکنون در حال خارج شدن از عراق و سوریه هستند؛ اما آمریکا همچنان بر حضور نیروهایش در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم اصرار می‌ورزد.

نماینده خانه ملت با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی با شکست سنگینی که در منطقه متحمل شدند، همچنان چشم طمع به خاک عراق و سوریه را دارند، افزود: ممانعت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه توسط کاخ سفید به بهانه مبارزه با تروریسم می‌تواند آغازگر تنش جدیدی در منطقه باشد، چراکه آن ها همچنان به ریشه دواندن داعش در سوریه امید دارند.

وی گفت: آمریکا در صورتی مدعی رعایت حقوق بشر در جهان است که با به‌راه انداختن جریان تکفیری داعش در عراق و سوریه جان هزاران انسان را گرفت.

با توجه به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش تصریح کرد: از ابتدا هم حضور نیروهای آمریکایی در منطقه نه‌تنها باعث کاهش درگیری‌ها شد، بلکه کمک فراوانی به نیروهای جنایتکار داعش کرد. نه‌تنها مردم عراق و سوریه بلکه مسلمانان سایر کشورها به ماهیت اصلی آمریکا واقف شده‌اند.

این در حالی است که روزنامه مستقل رأی‌الیوم طی مطلبی به نقل از «سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید نوشت: به رغم اینکه روسیه تصمیم گرفته نیروهایش را از سوریه خارج کند؛ اما نیروهای آمریکا در سوریه می‌مانند. آمریکا همچنان به پیشروی و اتخاذ تمامی اقدامات برای پیروزی بر داعش در تمامی جبهه‌ها ادامه می‌دهد. نیروهای آمریکایی همچنان به اقدامات خود برای ریشه‌کن کردن داعش ادامه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا مانع بازگشت تروریست‌ها به سوریه شوند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار