سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین:

امت اسلامی از «انتفاضه مبارک» فلسطینی‌ها علیه تصمیم ترامپ حمایت کند

«داود شهاب» معتقد است تصمیم ترامپ علیه قدس از چهره آمریکا پرده برداشت و امت اسلامی باید از انتفاضه مبارک مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت حاضر در این انتفاضه حمایت کند.
کد خبر: ۲۷۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹ - 12December 2017

امت اسلامی از «انتفاضه مبارک» فلسطینی‌ها علیه تصمیم ترامپ حمایت کندبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته در یک سخنرانی در کاخ سفید، قدس را پایتخت فلسطین اشغالی اعلام کرد و به دولتش دستور داد مقدمات کار برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس را فراهم کنند. این تصمیم ترامپ با محکومیت‌های جهانی و موج جدیدی از انتفاضه فلسطینی‌ها مواجه شد.

«داود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی درباره علت به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: از جمله عواقب این اقدام ترامپ، موضع خصمانه آمریکا در قبال اعراب و مسلمانان است. همچنین مسائل داخلی آمریکا نیز در اتخاذ این تصمیم از سوی ترامپ تأثیر داشته است. موضع آمریکا در تخاصم با اعراب و مسلمانان معروف است اما این کشور در دوران رؤسای جمهور پیشین خود در این زمینه مخفی‌کاری می‌کرد و دشمنی خود را آشکار نمی‌کرد. پس از روی کار آمدن ترامپ، وی در صدد تحقیر رژیم‌های عربی است و پس از سفر به منطقه و دریافت هدایا از آل سعود، برای اعلام تصمیم خود در قبال قدس تحریک شد، زیرا گمان کرد که هیچ کس در برابرش نخواهد ایستاد.

وی در ادامه افزود: ترامپ با بحران‌های داخلی نیز مواجه است و جامعه آمریکا وی را قبول ندارند و به ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری شایسته برای خود نگاه نمی‌کنند، بنابراین ترامپ برای دوستی با لابی صهیونیسم از طریق حمایت کامل از رژیم صهیونیستی و تلاش برای تحقق مصالحه و اهداف خود در منطقه تلاش می‌کند، این در حالی است که آمریکا در تجاوزات به‌صورت کامل مشارکت دارد و حامی اصلی شرارت و تروریسم در جهان است. ترامپ خیال می‌کند می‌تواند تمام منافع صهیونیست‌ها را محقق کند. وی غرور قدرت دارد و به همین دلیل مواضعی گستاخانه را با وجود مخالفت سیاستمداران و معاونان خود اتخاذ می‌کند. ترامپ در صدد اثبات خود به‌عنوان شخص پیروز و برخوردار از گزینه‌های نافذ است.

سخنگوی جهاد اسلامی درباره پیامدهای این تصمیم ترامپ علیه قدس شریف و شکل‌گیری انتفاضه چهارم علیه صهیونیست‌ها نیز بیان داشت: این تصمیم از چهره آمریکا پرده برداشت و متحدانش در منطقه را در شرایط سختی قرار داد. پیامدهای این تصمیم گسترده است و باید قدرت‌های زنده در امت اسلامی برای مقابله با این تصمیم و خنثی کردن آن، متحد شوند، همچنین برای تضمین این موضوع نیز باید از انتفاضه مبارکی که در فلسطین شعله‌ور شده، حمایت کنند و بر این حمایت متمرکز گردند. گروه‌های مقاومت حاضر در این انتفاضه که برای تشدید آن تلاش می‌کنند، باید پشتیبانی شوند.

وی در خصوص واکنش جنبش جهاد اسلامی فلسطین در قبال به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اشغالگران صهیونیست نیز تأکید کرد: جنبش جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت نسبت به اقدامات لازم توجه دارند و با حضور مردم فلسطین، تصمیم ترامپ محکوم و رد شد. گزینه‌های مقاومت ثابت است و در شرایطی که پروژه حل‌وفصل سیاسی با شکست روبه‌رو شده، گزینه‌های مقاومت تقویت می‌شود، بنابراین ما خواستار لغو توافق اسلو، انصراف از به‌رسمیت شناختن اسرائیل و توقف هماهنگی‌های امنیتی شده‌ایم.

داود شهاب در همین زمینه ادامه داد: خواسته‌هایی که از سوی برخی مطرح می‌شود، غیرواقعی است و دکتر رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی در اکتبر سال 2016 میلادی طرحی 10ماده‌ای را ارائه داد و امروز این خواسته‌ها، به مطالبه‌ای ملی تبدیل شده است. تمام گروه‌ها و مردم فلسطین از تشکیلات خودگردان و محمود عباس رئیس آن می‌خواهند این خواسته‌ها را مطرح کند و جهاد اسلامی نیز آمادگی خود را برای حمایت از تصمیم ملی اعلام کرده است.

وی در پایان به نقش امت اسلامی در حمایت از آرمان فلسطین و قدس پرداخت و گفت: ماه ربیع الاول مناسبت مهمی دارد و به مسلمانان یادآور می‌شود که باید علاوه بر اتحاد، روابط برادری واقعی و گذشت و احترام داشته باشند. پیامبر ما در امور معاصر تدبیر می‌کردند و جوانب امور را هم می‌سنجیدند. در حال حاضر مشاهده می‌کنیم که تفکرات غربی و خارج از دین، میان ملت‌های اسلامی گسترش یافته و آسیب‌های عمیقی به‌جای گذاشته و تلاش آنها را متفرق کرده است. بلاشک فلسطین یکی از موضوعات مهمی است که می‌تواند امت اسلامی را متحد و توان مردم را تجمیع کند، بنابراین ما درخواست می‌کنیم که با وحدت، و ریشه‌کنی اختلافات، با دشمنان کمین‌کرده‌‌امان مقابله کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار