حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی»:

راهبرد دشمن برای جهان اسلام تن دادن به خواسته ابرقدرت‌ها است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ما برای جهان اسلام دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است و راهبرد دشمن برای جهان اسلام تن دادن به خواسته ابرقدرت‌ها به عنوان سرنوشت مختوم مسلمانان است.
کد خبر: ۲۷۰۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲ - 12December 2017

آرمان جهان اسلام نشأت گرفته از آرمان امام راحل است/ برافراشته شدن پرچم عدالت­ خواهی در عالم در امتداد راهبرد انقلاب اسلامی است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به مناسبت روز دانشجو و در سالگرد شهادت جمعی از مسلمانان «زاریا» نیجریه، مراسم گرامی‌داشت شهدای جهان اسلام با حضور جمع کثیری از دانشجویان و نمایندگانی از مجاهدین جبهه مقاومت از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، نیجریه، پاکستان و افغانستان، عصر امروز (سه‌شنبه) در سالن ورزشی دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌­الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی، ضمن تبریک روز دانشجو و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو، اظهار داشت: گفتمان­‌سازی که امروز دانشجویان دل‌داده اسلام و انقلاب در جامعه دارند و جریان و جنبش دانشجویی به دنبال آن است، داشتن کشوری متدین، انقلابی، آباد، مستقل و مستحکم و برخوردار از عدالت اجتماعی است.

وی افزود: ایجاد امید در دل مردم و مقابله با هر نوع یأس و ناامیدی، از ویژگی‌های جنبش دانشجویی و دانشجویان ولایت‌مدار است.

تولیت آستان قدس رضوی، پیوند زدن روز دانشجو و گرامی‌داشت شهدای جهان اسلام را حرکتی معنادار دانست و گفت: ما و دشمن هر کدام در مسیر اهداف خود راهبردهایی داریم. ایجاد وحدت، شعار «ما می‌توانیم»، امیدآفرینی با مکتب انتظار، ایستادگی و مقاومت از راهبردهای ما و ایجاد تفرقه، پذیرفتن نظام سلطه، وادادگی و سستی راهبرد دشمن در مقابل جبهه حق است.

وی تأکید کرد: راهبرد ما برای جهان اسلام دشمن‌شناسی و استکبارستیزی است و راهبرد دشمن برای جهان اسلام تن دادن به خواسته ابرقدرت‌ها به عنوان سرنوشت مختوم مسلمانان است.

حجت‌الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: ما یک امتداد راهبرد در جامعه داریم که آن را هم حضرت رضا (ع) ترسیم کردند که آن خستگی ­ناپذیری در برابر دشمن است.

وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی (ره) پرچم انتظار را که پرچم حق‌خواهی و حق­‌طلبی بود برافراشت و در سایه این حرکت، امتداد راهبردی ما مشخص شد که عبارت است از این‌که هر کس در کل عالم پرچم عدالت‌خواهی را برافراشت امتداد راهبرد انقلاب اسلامی است. در مقابل نیز امتداد راهبردی دشمن، رژیم صهیونیستی و آل سعود است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: خون شهدا جواب داد و به برکت این خون­‌ها عالم بیدار شد و مسلمانان با آرزوی داشتن هویتی اسلامی در اقصی‌نقاط جهان، پرچم عدالت‌خواهی را برافراشته کردند.

وی با بیان این مطلب که عاشورا پایان نیافته است، یادآور شد: با بازداشت شیخ زکزاکی، شهادت شیخ نمر و مدافعان حرم و آوارگی مردم سوریه و عراق، دشمن این تصور را داشت که می‌تواند مقابل حرکت رو به جلو، تفکر انقلابی و عدالت­‌خواهی مردم را بگیرد، اما این‌گونه نشد و خیل عظیمی از مجاهدین و مردم در مقابل نظام سلطه ایستادند.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: این مراسم که با عنوان «ابناء الخمینی» در حال برگزاری است، بیان‌گر نسبت مهی است که بین امام راحل و فرزندان معنوی ایشان در کشورهای اسلامی شکل گرفته است. این نسبت بیان‌گر آن است که آرمان جهان اسلام، آرمان امام خمینی (ره) است و این آرمان­‌خواهی هرگز کم­ سو و بی­‌سو نخواهد شد و روزبه‌روز در جامعه اسلامی مشتعل‌تر خواهد شد و دامن استکبار را خواهد گرفت و آنان را سرنگون خواهد کرد، ان‌شاءالله شاهد روزی خواهیم بود که قدس شریف از چنگال دژخیمان صهیونیستی آزاد خواهد شد.

بعد از سخنان حجت­‌الاسلام رئیسی، «سید هاشم ­الحیدری» نماینده حزب‌الله لبنان در عراق، در خصوص تحولات منطقه سخنانی را به زبان فارسی و عربی بیان کرد.

تجلیل از خانواده شهدای دانشجوی دانشگاه پیام نور مشهد، شهیدان «محمد اسدی»، «حسین حریری»، «علیرضا پورمغان»، «رضا بخشی»، «محمد جاودانی»، «مصطفی بختی»، «مجتبی بختی»، «محسن حاجی ­حسنی کارگر» و همچنین دختر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، اجرای زنده سرودهای انقلابی توسط خواننده کشورمان مصطفی احمدی، قرائت بیانیه به دو زبان فارسی و انگلیسی از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار