یادداشت/

خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکایی با قدرت دیپلماسی دفاعی

دیپلماسی فعال دفاعی جمهوری اسلامی ایران موجب شده است تا توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی در منطقه به نتیجه نرسد و به موجب این دیپلماسی قدرت خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ - 13December 2017

خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکایی با قدرت دیپلماسی دفاعیگروه دفاعی امنیتی دفاع پرس - محمدحسن جعفری؛ آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه‌ای‌شان طی چند مدت اخیر دچار ناکامی‌های بزرگی در اجرای توطئه‌ها و اهداف خود شده‌اند که می‌توان به تجزیه شمال عراق، ماجرای نخست وزیر لبنان، رئیس جمهور سابق یمن و هم اکنون نیز ماجرای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف اشاره کرد و در رابطه با ایران نیز تلاش دارند با حفظ برجام به مهار توان موشکی کشورمان بپردازند.

ماجراجویی رییس جمهور جوان فرانسه که برخی معتقدند مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه است و یا اینکه به دنبال بازآفرینی قدرت دیرینه فرانسه است در این رابطه بی نتیجه مانده و مکرون جز رژیم صهیونیستی و چند کشور مرتجع عربی هم‌نوایی ندارد.

اما چه چیزی موجب شده است تا دشمنان در اجرای سیاست‌های خود ناکام بمانند و برگ‌های بازیشان مانند گذشته قدرت مانور نداشته باشد؟ گرچه رییس جمهور جدید آمریکا در اجرای سیاست‌های خود همچون انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی تصمیم‌های نادرستی را داشت اما این قدرت جبهه مقاومت و متحدان آن است که می‌تواند برگ‌های بازی آمریکا را خنثی کند و در این راستا اجرای دیپلماسی دفاعی توسط ایران بسیار تاثیرگذار و مهم بوده است.

دیپلماسی دفاعی که حدوداً از دو سال پیش در دستور کار نیروهای مسلح و دولت قرار گرفته است و دارای ابعادی است، توانست سوریه و عراق را از چنگال داعش نجات بدهد و ترکیه و قطر را از عربستان سعودی جدا کند و همچنین پاکستان و افغانستان را نسبت به توطئه‌های آمریکا در منطقه آگاه سازد و روسیه را نیز به عنوان متحدی استراتژیک در مسائل منطقه‌ای به خصوص مبارزه با تروریسم فعال نگاه دارد.

دیدارهای دیپلماتیک فرماندهان ارشد نیروهای مسلح کشورمان به خصوص رییس ستاد کل نیروهای مسلح، اتحادی راهبردی در ماجرای تجزیه شمال عراق بین ایران، ترکیه و عراق به وجود آورد که فتنه آمریکایی - صهیونیستی در نطفه خفه شد و عاملان نیز مجبور به ابراز اشتباه خود شدند.

خنثی‌سازی توطئه‌های آمریکایی - صهیونیستی با محوریت جمهوری اسلامی ایران و دیپلماسی فعال رسمی و دفاعی در حال پیگیری است و در این رابطه آگاه‌سازی کشورهای منطقه از اهداف و برنامه‌های دشمنان در منطقه و جداسازی از اتحاد با آنان در تحقق اهداف موجب شده است تا آمریکا و غرب درمانده شوند و در اجرای سیاست‌های خود مستاصل بمانند و عربستان سعودی و چند کشور مرتجع عربی منطقه را به انبار تسلیحات آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی تبدیل کنند و به خیال خودشان با پول امنیت را بخرند اما غافل از اینکه علیرغم اهمیت تجهیزات، امنیت خریدنی نیست و این راهبردی که آنان در پیش گرفته‌اند، تنها سود اقتصادی برای کشورهای غربی به دنبال دارد.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار